![]() |
Berusende, bedårende, bringebær-brownies (med bilder)
3 Vedlegg
Dette er virkelig et Kinderegg av godsaker...
Sjokolade, valnøtter og bringebær - alt i samme kake... Kan det bli bedre...?? Oppskrift 150 g smeltet smør eller olje 1 dl kremfløte 2 dl sterk kaffe 5 egg 5 ss sukrin 50 g kokosmel 1 ts fiberhusk 1 toppet ts bakepulver 3 toppede ss kakaopulver 1 ts vaniljeekstrakt 100 g hakkede valnøtter 100 g Bringebær (bruk gjerne frosne eller gå ut i skogen og plukk :)) Start med å smelte smøret. La dette avkjøles litt, og bland så inn fløte og kaffe. Pisk eggedosis av egg og sukrin. Bland sammen alt det tørre og ha det i eggedosisen. Bland røren godt, og tilsett smør/fløte. Til slutt vender du grovhakkede valnøtter og bringebær forsiktig inn i røren. Ha røren i en bakepapir kledt liten langpanne - ca 20 x 20 cm. Evt kan du bruke en vanlig rund springform. Stek midt i ovnen ved 180 grader i ca 20-30 min. Pass bare på å ikke steke kaken for lenge - den skal forsatt være litt "rå" når du tar den ut av ovnen. Kaken smaker om mulig enda bedre etter en natt eller to i kjøleskapet... Server med pisket krem og friske bringebær... Kan gjerne fryses. |
Sv: Berusende, Bedårende, Bringebær Brownies... (med bilder)
Å!! Det så og hørtes godt ut! Den skal jammen prøves :)
|
Holder på å bake den nå, men har ikke kokos mel! Kan jeg bruke mandel mel eller glutenmel?
|
Sitat:
Dersom du vil bake med mandelmel vil jeg heller anbefale deg denne oppskriften. Du kan helt sikkert steke denne røren som brownies - uten at jeg har forsøkt det selv :) Glutenmel har jeg dessverre ikke noen erfaring med... |
Sv: Berusende, bedårende, bringebær-brownies (med bilder)
Sitat:
|
Sv: Berusende, bedårende, bringebær-brownies (med bilder)
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35. |