![]() |
Magen min
slår seg vrang og det ender med oppkast når jeg:
- drikker kaffe - spiser tomatprodukter; ketchup, tomatpure, pizzasauser etc. Tomater naturell er ok - gjærbakst, i sær søt - en god del billige rødviner (har funnet en til 130 kr som magen aksepterer) - sauekjøtt Hvorfor gjør den det? Hva er fellesnevneren? |
Sv: Magen min
Sitat:
God bedring iallefall, høres ikke godt ut det der... Klæm |
Får du vondt i magen og? Jeg har nemlig pådratt meg en magekatarr og jeg reagerer negativt på de samme tingene som du får trøbbel med... Legen min sa at det ikke var helt uvanlig når man spiser lchf i perioder fordi magen lett kan bli ømfintlig av slik kost.
|
Histamin?
|
Garvesyre?!? Det er garvesyre (tannin) i tomatsauser, vin og kaffe iallefall. Mange som blir dårlig av det... Dårlig mage og oppkast er typiske tegn på at du ikke tåler det. Det samme er hodepine, skjelving og kvalme. Det finnes kaffe og vin uten garvesyrer, men det er ofte dyrere. Cemo har f.eks veldig god kaffe som selges på tilbords og lignenede butikker. Mange økologiske vin er uten garvesyre også. Kan være verdt et forsøk iallefall?? :)
|
Ketchup er vel en drøss med sukker? Og gjærbakst er vel ikke lavkarbo heller.
Resten kommer vel an på hvor mye du spiser/drikker av det... |
Det trenger jo faktisk ikke å være noen fellesnevner i det hele tatt? Kanskje greit å få sjekket fordøyelsessystemet at alt er som det skal være?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kaffe blir jeg dårlig av etter bare en munnfull. Det rare er at jeg tåler koffeintabeletter? |
Sitat:
|
Re: Sv: Magen min
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Magen min
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16. |