![]() |
Hva spiser dere til kjøttet dere som ikke kan spise ost?
Jeg spiser mye ost, til hvert måltid faktisk og har lyst til å finne på noe annet enn melkeprodukter for ikke å bli intolerant. Noen tips?
|
Sv: Hva spiser dere til kjøttet dere som ikke kan spise ost?
Jeg spiser veldig sjelden ost og kjøtt sammen.
Til kjøtt spiser jeg et rikt utvalg med grønnsaker og kanskje sellerikaker/mos/fries + saus. |
Morsomt spørsmål:p Ost og kjøtt hører liksom ikke helt sammen her. Spiser grønnsaker:) I alle mulige former og fasonger. Kanskje med en klatt rømme til.
|
Samme her, masse ulike grønnsaker tilberedet på ulike måter.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Spiser du ikke grønnsaker, Yrla? Som i stekte, kokte, bakte, most... ?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Dog - jeg kjenner meg bedre - og magen fungerer bedre - med grønnsaker i hvert måltid. Og jeg er ganske liberal med karbohydrater. Kan godt ta 2ss ris eller tomatbønner til et måltid. |
Ok:) takk:)
|
Jeg har ikke forsøkt selv, men har lest at en del bruker næringsgjær som erstatning for ost. Du kan jo teste det? Da får du noe å ha til maten som ikke er melkeprodukt, men som smaker ost.
|
Re: Sv: Hva spiser dere til kjøttet dere som ikke kan spise ost?
Sitat:
|
Re: Hva spiser dere til kjøttet dere som ikke kan spise ost?
om man vil ha god smak på kjøttet pleier jeg å lage en granityr/oljedressing av div krydderurter,rapsolje , balsamico balsam og litt westshiresaus. Veldig godt attåt rødt kjøtt og en haug grønnsaker:)
|
Sitat:
Evt kan du jo bare spise dem rå? Ofte jeg gjør det, med da mer fordi jeg ikke har tid eller ork til å "gjøre" noe med dem.. Grønnsaks:klem: |
Skjønte ikke helt det med at du ikke spiser grønnsaker til middag fordi du ikke liker kokte grønnsaker( det gjør ikke jeg heller, her kokes vannet opp, grønnsakene has i , vannet koker opp en gang til og vannet helles av straks= sprø og varme grønnsaker og ikke hjælkokte slik folk flest tror kokte grønnsaker skal være).
Det går da an å spise rå grønnsaker.. Her i huset spises mest rå grønnsaker til middag, ungene liker det best. Så jeg skjærer opp paprika og agurk i staver og setter frem feks cherrytomater eller blomkåltopper. Og i blandt avocado og tomat. I stedenfor ost, jeg spiser nok kun ost til kjøtt om det er spekemat og eggerøre, for da er det så innmari godt med en bit muggost av noe slag, som camembert, brie, castello el.l. På biff, svinestek, koteletter, kyllingfilèt spiser jeg som regel smør, bearnaise(evt choron, litt tomatpurè i bearnaise) på. Veldig godt. Og til kylling er det nesten obligatorisk med saus av kokosmelk, som regel karrisaus. |
jeg spiser salat hver dag til middag, en stor en. Det har jeg skrevet.
|
Prøv deg forsiktig meg gryteret feks kylling med grønnsaker du liker.Godt med varm middag;)
|
Jeg syns det er litt festlig at alle, ink. meg reagerer på det med ost til kjøtt. Som om vi aldri spiser pizza liksom! :p
|
Jeg tenkte faktisk pizza, taco og lasagne, og derfor skrev jeg at jeg sjelden spiser ost og kjøtt sammen. Dette er middager jeg spiser av og til men ikke ofte.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17. |