![]() |
Smoothie uten melk og nøtter/mandler
Jeg er på leten etter en oppskrift på smoothie uten melk og nøtter/mandler, være det seg en god smoothie som kan brukes som frokost eller kveld eller en frisk smoothie som bare kan nytes.
Takker for alle innspill! :) |
Sv: Smoothie uten melk og nøtter/mandler
høres jo ut som om avocado og bringebærsmoothie er noe for deg :)
|
Sitat:
|
Postet det akkuratt i en annen tråd, men kan jo alltids poste den her og. Lager den hver morgen. 400-500 kalorier (så en god mettende frokost), på 5-6 karber.
1 avokado 50ml fløte 2 egg 100g frosne bringebær Jeg prøver alltid å ta de minste eggene for å få det litt tykkere :3 |
Takk for oppskrift. Det høres kjempegodt ut, men det var denne fløten da. Jeg forestiller meg at det ikke smaker like godt med soyafløte...?
|
kokosmelk! eller eggehvitter
|
Kokosmelk funker sikkert flott, selv om det gir litt smak.
|
Kokosmelk, ja, det var lurt! Åh, det tror jeg kan bli godt; jeg er utrolig glad i alt som har med kokos å gjøre! Takk! :)
|
Kokosmelk fungerer kjempebra! Brukte det forrige uke. :D Namnam!
|
Jeg skriver også under på at kokosmelk fungerer veldig bra i smoothie! :)
|
Re: Smoothie uten melk og nøtter/mandler
Soyamelk fungerer også veldig bra, særlig sammen med litt kokosmelk eller fløte. Har veldig lite karbo (<1g) og mye protein, og gir ikke smak så lenge du har i en del bær eller kakao.
|
Soyamelk med vanilje er nydelig i smoothie, jeg bruker det daglig:p
Så det funker supert det. |
Re: Sv: Smoothie uten melk og nøtter/mandler
Viktig å huske å sjekke innholdsfortegnelsen på soyamelka da, de fleste er tilsatt mye sukker! Men tror alle merker har en naturell/usøtet versjon med tilnærmet 0 karbo, mulig det varierer litt :)
|
Sitat:
Men blenderen min klarte ikke å knuse de fryste bringebærene særlig bra! Tips? |
Re: Sv: Smoothie uten melk og nøtter/mandler
Sitat:
De billigste er ofte ubrukelig til å knuse is og fryst mat, hadde en blender hvor bladene rett og slett knakk og bøyde seg da jeg prøvde å knuse frosne bær med den.. Ofte står det på eska eller i produktbeskrivelsen om produsenten garaterer at den kan knuse is o.l. Eller så kan du jo la bærene tine litt først, da går det jo lettere. |
Sitat:
Avokado + fløte + egg > bland (så blir avokadoen jevnt fordelt) + bringebær > bland/miks/mos til det er fint og nesten litt iskremaktig :3 |
Det er veldig godt med kokosmelk i ja. Bruker man den fete blir det ofte nok fett fra kokosmelka.
Min favoritt er: 2dl kokosmelk 2 egg 50-100g frosne bringebær Evt søtning, jeg tar ofte et par dråper stevia Kjør sammen med stavmikser. Trenger man mere fett kan man ha i kaldpresset olje. |
Å kjøpe en ny blender er nok ikke en dum idé. Jeg fikk den vi har nå i gave for noen år siden, så jeg har ikke gjort så mye research på blendere eller på hva definisjonen av en bra blender er. :)
Takk for tips, Ziltoidia og Imse. Neste gang skal jeg prøve uten avocado. :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53. |