![]() |
Hjemmelaget atkins decadence
Adas mørke sjokoladefudge/atkins decadense
1 hel mørk sjokoladeplate, 113 g, fra ghiradelli uten søtning(Iherb har denne) 12 suketter hvis du liker mild søtsmak, ellers tilsett et krm med hvit stevia. Da ble det perfekt, synes jeg. en klype salt 50 g sukrinmelis (helsekost/Jacobs) 32 g proteinpulver (jeg bruker her eggehviteprotein uten smak fra Now) 1 teskje vaniljepulver ½ ts pulverkaffe i ørlite grann kokt vann 1/2 dl soyamelk (melk og fløte kan også brukes) Varm opp soyamelk og en skvett vann til kaffepulveret og løs opp sukettene i denne blandingen. Hakk sjokoladen og smelt i en bolle over kokende vann i en kjele. Tilsett den søte kaffemelken og rør rundt før du tilsetter det i det tørre som er blandet sammen på forhånd. Jeg blandet det sammen med skje og lagde kuler av de og la i en plastboks i kjøleskapet. De ble harde fort. pr stk (14 kuler) 52,86 kcal 14,49 g 4,46 g fett 2,95 g protein 1,69 g karb |
Sv: Hjemmelaget atkins decadence
Høres kjappere ut å kjøpe de ferdige, gitt :p
|
det gikk fort, altså. Jeg ville ha et alternativ til maltitol, skjønner du
|
Hvordan smaker eggehviteproteinet fra Now? Vi har et her og det smaker rett og slett for jævlig. (Pardon my French..) Smaker råttent egg..
|
Sitat:
|
Er treningsfantatikeren jeg bor sammen med som kjøpte seg det, for å blande i proteinshaken sin.:p Eggehviteprotein skal jo være helt top notch. Men han klarte ikke drikke shaken, selv med bare en liten andel eggehviteprotein i. Men det kan jo være forskjell i smak på dem.
|
Sitat:
|
Hvor kjøper dere sånt pulver til å bake med?
|
Sitat:
|
Sitat:
Da er det bare å lene seg tilbake og vente på pakke.. takketakk! :) |
Sitat:
|
min kresne sønn smakte på denne idag, med max søtning (inkl stevia som det står i oppskriften) og sa: denne er altfor god, jeg vil ha mer.
|
Sitat:
|
Glemte å spørre: Hva slags suketter bruker du ?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Den står i kjøleskapet og jeg gleder meg :D Man tar det man har, 70% sjokolade (og da lot jeg være å ha i noe mer søtt), fløte og proteinpulver med sjokoladesmak. Brukte dobbel dose proteinpulvet for å erstatte massen fra sukrinen.
Må smake snart :spent: |
Sitat:
|
Hvilke typer proteinpulver kjøpt i butikk/helsekost i Norge er å anbefale da?
Jeg har jo bestillt fra iHerb, men det tar jo kjapt 10 dager+ og jeg vet ikke om jeg orker å vente så lenge... :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Den ble seig og fin hvertfall, regner med at det var noe av vitsen. Har aldri tatti en bar av noe slag, så aner ikke hvordan konsistensen skal være.. |
Sitat:
|
Netse ladning ble med nøttemel i mangel på prottispulver. Ble godt det også men tørrere av en eller annen grunn. Her er den oppskriften. Ble god,da!
Adas fudge 3 ,med nøttemel istedenfor prottispulver 1 usøtet ghiradelliplate, 113 g 12 suketter+1 krm hvit(konsentrert og ren) stevia 1 klype salt 50 g sukrinmelis 17 g peanøttmel 17 g hasselnøttmel 1 teskje kaffepulver oppløst i kokt vann sammen med sukettene og steviaen ½ dl ren soyamelk etc.som jeg varmet opp 2,5 g kanel og vaniljepulver gir tilsammen 204,5 g og 772 kcal, 74,01 g fett, 26,39 g protein og 23,98 g karbo. 14 biter a’ 14,61 g og 55,14 kcal, 6,168 g fett, 1,89 g protein og 1,72 g karbo. Følg fremgangsmåte som ved min andre fudgeoppskrift. Å lage fudge er vanligvis vanskelig og tidkrevende ,men denne er enkel og rask å lage. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01. |