![]() |
Sommerferien
Den har jeg begynt å glede meg til... tror jeg begynte med det i september..:p
Vi skal kjøre nordover, gleder meg til å se den landsdelen :) Men noen som vet om spesielle steder å besøke på turen. Vi starter ved Gjøvik, og tenker oss hele veien opp til Hammerfest. Og vi kjører mer enn gjerne noen krokveier, god tid som vi har. |
Sv: Sommerferien
Lofoten er fantastisk.
Ibestad. Her åpnes verdens nordligste naturlekepark til sommeren. Polar Zoo i Bardu. |
Sitat:
Polarsirkelen er også ok, veldig turistpreget, men greit å ha vært der. |
Ja, Senja da, Senjatrollet er jo verdt turen alene. Fantastisk natur.
|
Øyhopping på Helgeland. Træna-festvalen er fantastisk:D
|
Sitat:
Lyngen og Lynsalpene :) |
Reine i lofoten, der har vi sommerhus, og det er den vakreste plassen på jord:love:(du kan komme innom!)
|
Ja, i samme slengen så anbefaler jeg et besøk på Nordnesfjellet, verdens mest avanserte fjell. Hvis det de spår slår til snakker vi en menneskelig katastrofe av dimensjoner som Norge antakelig ikke har sett i nyere tid, ikke eldre heller for den saks skyld...Verdt et besøk.
|
Anbefaler Kystriksveien fra Steinkjer til Bodø, vi har en utrolig vakker kyst:) Da vil dere også få med dere Saltstraumen. I tillegg får dere med dere Svartisen, som absolutt er verdt et besøk. Og mitt barndoms paradig - Gildeskål :love: Halve slekta mi bor der, og jeg er der så ofte jeg kan. Håper dere får med dere kvelds- og midnattssola som farger de vakre fjellene rosa. Nydelig!
Lofoten bør man absolutt ikke gå glipp av! Kjør helt ned til Å, de flotteste stedene er helt på enden av halvøya etter min mening. Lenger nord har jeg ikke vært, så det skal jeg ikke uttale meg om. Vil tro at dere får en fantastisk roadtrip:) |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Mjelle utfor Bodø :) Nydelig plass å være på kveldstid for å få
med seg midnattsola :) |
http://www.trena.net/
Trænafestivalen er helt en helt unik musikkfestival. Utrolig hva folk har fått til langt uti havgapet:o. |
Sitat:
|
Vi var i Nord Norge i 2010, og vi hadde en fantastisk tur.
Det er også spennende med det du møter på din vei. |
Sitat:
Aner jeg en Lynsværing her...? |
Jeg kjørte to uker i nord i jobbsammenheng for endel år siden. Forbered dere på noen lange etapper etter Tromsø, og fyll drivstoff når dere har mulighet! En dag tok dét fem timer før det dukka opp en bensinstasjon. :rolleyes
Forøvrig er Finnmark fasinerende, når du kommer oppover mot Hammerfest og det ikke finnes et eneste tre... |
Sitat:
Sitat:
Men i hovedsak er vi på titteren etter vakker natur, særegne steder og uvanlige ting/bygninger/fenomener :) Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg synes vesterålen er helt fantastisk, mye finere enn lofoten sånn subjektivt sett ;)
Er ikke så "trangt" som i lofoten, litt mere åpent mellom fjellene. Ville kjørt oppover vesterålen og tatt ferga fra andenes til senja (om den enda finnes) nydelig 2 timers tur på ferga! Den ene gangen jeg tok den så hadde vi nydelig vær, satt på dekk og nøyt utsikten :) Bilder funnet på google http://1.bp.blogspot.com/-fIrAQuxR4i...0/IMG_1396.jpg http://static.panoramio.com/photos/o...l/55416137.jpg |
Senja.:love:
|
Saltdal kommune :hearts:
|
Hurtigruta fra Bodø til Stamsund er ikke dumt om du skal utom Lofoten. Du sparer en sånn åtte timers kjøring. Og en veldig fin tur i tillegg.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28. |