![]() |
Ingers lavkarbobrød i butikken ...
Hadde glemt å kjøpe brød til ungene i formiddag og i butikkhylla stod det to brød igjen. Loff og Ingers lavkarbobrød. Kjøpte lavkarbobrødet men ble veldig overrasket når jeg leste innholdsdeklarasjonen på det. Hvetemel, hvetemel og hvetemel... Det var riktignok litt frø og korn i det, men ikke nok til at jeg vil kalle det lavkarbo... Ikke rart folk blir "syke" hvis de blir lurt på denne måten...
|
Sv: Ingers lavkarbobrød i butikken ...
Det er litt merkelig, fordi OPPSKRIFTEN på Ingers lavkarbobrød inneholder ikke mel ifølge Allers (eller var det Hjemmet?) for en stund siden, der er oppskriften skremmende lik Karins "mitt aller beste brød" som du finner her.
I tillegg selger spisdegslank "brødmixen" OG selve brødet og jeg er ganske sikker på at det ikke inneholder verken gluten eller gjær. Ser det står Ingers SUPER lavkarbobrød på det produktet: Sitat:
|
Jeg har funnet ut at Ingers Superrug faktisk er bedre enn Ingers lavkarbobrød hva ingredienser angår.
|
Sitat:
|
Hei :D
Vil bare si at ingers lavkarbobrød og Ingers Super lavkarbobrød( som kun får kjøpt i NSfRE butikker el nettside) er TO FORSKJELLIGE BRØD!!! Å nei.. Det nye til Inger er desverre ikke ordentlig lavlarbobrød... Lavkarbobrød skal jo bestå av UTEN gluten (hvetemel, spelt, rug, kort osv) Gluten er jo faktisk nesten værre enn karbohydrater..Mange som lurer oss idag med lavkarbobrød, så husk alltid å se innholdsfortegnelsen når dere kjøper "lavkarbobrød" :) |
Sitat:
Det dukker stadig opp merkelige påstander her inne om dette, så det kunne være artig å se dette dokumentert... |
Sitat:
Då "kongen av lavkarbo" tar helt feil han da... Her er ingrediensene til hans lavkarbobrød: Sitat:
|
Trøst deg med en ting: Hvis valget var mellom loff og dette brødet så gjorde du definitivt det rette valget;)
|
Sitat:
|
Sitat:
Jojo, men dette var jo et svar på påstanden om at lavkarbo skal være fritt for gluten:) For de som ligger på 70 kh + eller ikke følger en viss diett, er det jo fint å kunne spise dette av og til:) |
Sitat:
|
Jeg hadde min første brødskive siden august eller så i går. Vi hadde et såkalt lavkarbobrød hjemme, 19,7 gram kh. En skive veide jeg inn til 30 gram, så da tenkte jeg skitt au! Men jeg tror jeg må være litt avvendt, det smakte ikke like godt med brød som jeg trodde. Kanskje like godt, da blir det lettere å avstå fra det fremover også:D.
|
Nå ble jeg litt forvirret her.....det er jo gluten i kruskaklien som brukes i veldig mange oppskrifter her inne (som jeg bruker selv)....kruskakli er det eneste vi får i oss av gluten i vår familien....men jeg skulle gjerne droppet det også, vet bare ikke hvordan rundstykkene blir da :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Type: "slank deg med vidunder maskinen" |
Sitat:
|
Ja den siden er grusom :fnis: Men har ei god vennine som driver 1 av butikkene, og har vært på kurs dem har holdt :) de er lege og ernæringsfysiologer, langt fra web utviklere :D
|
Sitat:
|
:fnis: Tja.... de er nok klar over det :p men er vel noe ikke de gidder bruke penger på? du kan jo sende de en mail da ;)
|
Sitat:
Jeg vet de også skal gå i gang, eller er i gang med prosjekt sammen med LMFNorge (landsforeningen MOT fordøyelselssykdommer, hehe morsomt navn...) og sjekke om lavkarbo kan gi effekt mot chrons. Noe jeg vet det gjør, flere jeg kjenner med chrons har fått et nytt liv, men de må jo ha en ordentlig studie før de kan si noe sikkert. De gjør seriøst en flott jobb spør du meg! |
Mulig det ja! Og om ryktete sprer seg så får de jo hele tiden nye kunder :ja:
Spennende prosjekt!! |
Jeg har begynt med Ingers lavkarbobrød fordi jeg er temmelig lei av "omelett"-brød. Jeg spiser en skive til frukost, og holder meg lenge mett. Liker ikke helt at det er hvetemel i, men den dosen brødet inneholder av gluten tåler jeg fint. Men jeg lurer litt på om jeg likegodt kunne spist Rugbrødet hennes, det virker tyngre og enda grovere.
|
Sitat:
Det er jo ingenting i veien for å spise glutenmel dersom det eneste man ønsker er å kutte i karbohydrater. Glutenmel er vel så godt som rent hveteprotein og inneholder lite kh, iallefall sammenlignet med annet mel. Det gir også noe av hvetemelets egenskaper og gjør at baksten smaker mer hvetebakst. Ikke så rart når det ER hvete :p Men for dem av oss som heller litt mot steinalderkost og er opptatt av å spise uprosessert mat er nok ikke glutenmel noe å inlemme i kosten. Mange opplever jo også at når de har levd kornfritt en stund reagerer man ofte kraftig på selv ganske små mengder i kosten - kroppen slutter rett og slett å produsere så mye av enzymene som bryter ned kornet. Men her må jo alle finne sin vei. Jeg synes også denne artikkelen er god og tankevekkende (det har vel vært postet linker til begge før, men en god ting kan jo sjelden sies for ofte ;) ) : http://paljabekk.blogspot.com/2012/0...dlavkarbo.html |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21. |