![]() |
Regnes en kopp kakao som utskeielse?
Jeg tenkte å lage meg en kakao med skummet melk og 70% kakao(raspet fra sjokoladeplate).
Regnes det som utskeielse? Gjør det noe om jeg tar meg en slik kopp kakao? Hvor ofte synes du at jeg kan drikke kakao? |
Sv: Regnes en kopp kakao som utskeielse?
Det er egentlig kun du selv som bestemmer. Men hvor mange karbo spiser du for dag?
Ser du har gått ned 8 kg men har masse igjen. Hadde vel ikke kommet til å gjort det jeg da. Iallefall ikke med melk. MEN har du lyst har du lov. :) Hva med å spise bare noen ruter sjokolade?:D |
Det kommer an på hvilken filosofi du føler - og om det ødelegger for deg eller ikke. Det er antakelig vanskelig å svare på. ;) Men sånn er det.
Uansett så hadde jeg laget kakaoen med helmelk i stedet dersom du bestemmer deg for å drikke den. Tilsett gjerne også litt kanel. Kanel er godt i kakao og det jevner ut blodsukkeret. |
Helmelk har jeg ikka hatt i hus på lenge....
Hvor mange karber vil et godt krus med kakao laget på h-melk inneholde? |
Sitat:
og så må man legge til karbohydratene fra sjokoladen. Jeg kunne nok godt ha drukket det, men det kommer altså an på retning og grense.:D |
Kan man lage kakao på fløte?
Sjokoladen er jo ganske bitter, kan man tilsette søtning? :) |
Sitat:
Lager kakao med 1 del fløte og 1-2 deler vann pluss kakao eller sjokolade og søtning etter smak og behag. :) Kjempegodt og mettende. Man kan også bruke kokosmelk i stedet for melk/fløte. Eller i tillegg til melk/fløte... |
Sitat:
|
Jeg lager kakao med kokosemelk: 2 deler kokosmelk, 1 del vann, massssse kakao (har en 100 prosent kakao fra Confecta som er grådig god), stevia, vanilje og kanel. Mmmm! En stor kopp av dete er faktisk et måltid i seg selv. Ville ikke funnet på å kalle det en utskeielse. Men kakao på skummetmelk høres, etter min mening, utrolig stusselig ut. :o
|
Sitat:
|
Jeg lager eggemelk med kakao i jeg, det blir deilig! Kan helles på termos og has med på tur også.
Og helt lovlig på katogen kost:D |
Jeg har kjøpt Confecta kakao på Obs!
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10. |