![]() |
Ketose - kolesterol og høyt blodtrykk
Jeg vil bare fortelle om min elskede som har hatt svært høyt kolesterol og har måttet ta kolesterolsenkende medisiner i 10 år. Likeledes har han gått på blodtrykksmedisiner og har i løpet av de siste 8 årene utviklet Diabetes 2.
Så begynte vi på Ketolysekosthold medio mars i år. Han har gått ned 22 kilo og er nå normalvektig. For tre uker siden var han hos fastlegen sin. Han ble erklært frisk fra Diabetes 2 (er nå bare glukoseintolerant) hadde kolesterol på 4,5 og blodtrykksmedisinen er en saga blott ! Han har heller ikke tatt Metformin (diabetesmedisn) på flere måneder. Fastlegen har endret syn på ketogent kosthold, - som han hadde en del imot da vi startet. Jeg bare nevner det. :blomster: IKKE vær redd for fettet ! |
Sv: Ketose - kolesterol og høyt blodtrykk
Sitat:
|
:heia: Såååå bra! :heia:
|
Gratulerer!
Har han tatt prøver underveis for å følge med kolesterolet? En jeg kjenner testet ketogent kosthold i 8 uker og kolesterolverdien føk veldig høyt opp på de 8 ukene. Skal man da tørre å fortsette på ketogent kosthold? H*n vet av erfaring fra tidligere høykarbohosthold at kolesterolverdiene synker drastisk ved å kutte ut mettet fett bl.a. Personen er nå normalvektig. |
Det er flere veier til Rom ! :ja:
Han tok IKKE kolesterolverdiene underveis. Går til lege ca hver tredje måned, men ikke prøver hver gang. Jeg har hørt at man går opp de tre første månedene, for så å gå ned og stabilisere seg på et godt kolesterolnivå. . . |
Fantastisk historie - akkurat slik opplevde min far det også! Gratulerer med Frisk og Fin mann!! :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23. |