![]() |
Samevitser...
Hva kaller du en same som snyter på skatten?
-Jukselapp Hva kalles en middelaldrende same? -Femtilapp Og den klassiske: Hva kalle en same som tisser på seg? -Skvettlapp Jeg har flere samiske bekjente som elsker disse vitsene, så det er ikke noen form for hets altså.....:o, men de er fryktelig morsomme! |
Her er noen fler:rolleyes:
INTELLIGENT SAME--HUSKELAPP SAMISK FORFATTER--PAPIRLAPP VENTENDE SAME--KØLAPP ØKONOMISK SAME--PRISLAPP OBSERVANT SAME--MERKELAPP UÆRLIG SAME--JUKSELAPP TISSENDE SAME--SKVETTLAPP 50- ÅRIG SAME--FEMTILAPP SAMEREKTOR--OVERLAPP SAMISK KUNSTPRODUKT--LAPPVERK SAME SOM BANKES OPP--RISLAPP SAMISK BONDE--ÅKERLAPP SAMISKE EIENDELER--LAPPESAKER SAMISK ØYENLEGE--ØYELAPP SAMISK ENGEL--SKYLAPP SAMISK PROSTITUERT--NUMMERLAPP SAMISK BANKSJEF--KASSALAPP SAMISK COCA COLA LIKER--COLAPPS SAMISK LIVRETT--LAPSKAUS SAMISK GULVBELEGG--LAPPETEPPE SAMISK KOKK--GRYTELAPP SAMISK LEGE--PLASTERLAPP SAMISK SKREDDER--TØYLAPP SAMISK KREDITOR--TILGODELAPP TILBAKESTÅENDE SAME--MANGELLAPP DØPT SAME--NAVNELAPP MOSJONERENDE SAME--STREKKLAPP SAMISK BEFAL--KRUTTLAPP |
Jeg overhørt denne hjemme når jeg var i barnehagealder:
Vet du hva kona til samen fikk på bryllupsnatten? - det som sto på lappen Jeg skjønnte ikke hva de hadde skrevet på papirlappen, så heldigvis hade jeg diktet en annen variant da jeg kom i barnehagen der svaret var sukkertøy...:D |
*kremt*
|
Sitat:
|
hva kalles en same som sitter i kassa på butikken?
kvittering !!!! :D :lol: :D :w00t: :lol: |
Aldri hørt slike same-vitser før *litt flau nordlending*, de var artige! :D Din også Lise... hehe :rolleyes: :p
|
Kan vi ha vitser om "svartinger" og "pakkiser" også?
Hilsen mofe som er halvt same |
Sitat:
Jeg synes man kan ha vitser om alt så lenge de ikke er onskapsfulle, seksualiserte, diskriminierende og rasistiske. Dersom noen synes dette er noen av de delene så kan vi låse tråden. |
Sitat:
Jeg ser virkelig ikke forskjellen, på disse vitsene, og vitser om "svartinger" og "pakkiser", osv, osv. |
Hva som er diskriminerende da?
...dersom vi skal slå ned på dette, skal man da ikke få fortelle vitser om svensker, blondiner, bergensere, osv heller? |
Sitat:
|
Sitat:
Så lenge vitsene ikke er onskapsfulle, seksualiserte, diskriminierende og rasistiske, så vil jeg ikke stenge tråden. |
Uff...det var ikke meningen mofe!!!
Dette var ikke meningen i det hele tatt. Jeg har samer i familien (inngiftede), og de synes disse var hysterisk morsomme. Men, jeg beklager masse om du ble støtt av det og mente absolutt ikke å hetse noen - håper du får en fin kveld videre!!
(det finnes forresten en del vitser om tjukke folk, og jeg må ærlig innrømme at jeg blir såra av høre disse vitsene - kanskje ikke sammenlignbart, men dog....jeg skjønner hva du mener!) |
Å trampe på tærne til noen var jo slett ikke meningen.Men her oppe i nord florerer disse vitsene,og "de" de handler om tar det selvironisk,men det var altså ikke ment som noe rasistisk eller noe:rolleyes:
Det finnes jo så mange vitser som er påpekt ulike grupper,og tror ingen av de heller er direkte diskriminerende,men enkelte kan vel gå over streken.. |
Lise,hørte en annen versjon av den vitsen din på ungdomskolen,og det tok laaaang tid før jeg tok den!
Var noe sånt som: Det lå ei naken dame midt på vidda,ved siden av henne lå det en lapp..Hva stod på lappen?:D Jeg tenkte jo som "ta på deg klærne" og i den duren:o |
åååh, nåååååååå skjønte jeg den !!!! :rodme:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44. |