![]() |
Cupcakes – Ingrids Beste
Se bilder her!
Dette er seriøst de beste cupcaksene jeg noengang har lagd. De ble faktisk så gode at toppingen ble litt overflødig. Men jeg elsker topping, så jeg tok den på likevel, men lot et par stykker være uten. Ingredienser (12 stk store): Bunn: 100 gr kokkosmel 200 gr mandelmel 1/2 dl sukrin 4 store egg 200 gr smør 150 gr kremost/philadelphia 2 dl fløte 1 ts vaniljepulver 1,5 ts bakepulver par dråper søtning (jeg brukte english toffee) Topping: 250 g kremost/philadelphia 100 g smør 0,5 dl sukrin 1 ts vaniljepulver, evt frøene fra 2 vaniljestenger noen dråper søtning (jeg brukte english toffee) Fremgangsmåte: Bland alle de tørre ingrediensene, og smelt smøret i en liten bolle. Ha kremosten i smøret mens det fortsatt er varmt og bland til en gjevn røre. Tilsett deretter eggene, fløten + flytende søtning, og ha det i det tørre. Start gjerne med litt mindre fløte og ha i mer om det trengs. Deigen skal bli akkurat så klissete at den er litt ekkel å ta i med henda. Smør muffins-brettet (evt bruk muffinsformer), og fordel deigen i formene. Stek på 180 grader i ca 35 minutter midt i ovnen. Begynner de å bli svidd på toppen så sett de ett hakk ned (jeg måtte gjøre det). Muffinsene er lette å velte ut av formene, avkjøl dem på en rist. Mens muffinsen steker kan du lage toppingen. Smelt smøret i en bolle og tilsett kremosten mens smøret er varmt. Rør godt med en gaffel og ha i resten av ingrediensene. Jeg hadde toppingen i en pose jeg klipte hull i for lettere å påføre toppingen. Enjoy!! |
Sv: Cupcakes – Ingrid’s Beste
Hørtes gode ut. Regna 34 kh i hele røra (uten topping)
|
Må prøves. Min datter har snart bursdag. Skal lage de til da :):p
|
Disse så veeeldig gode ut. Tror jaggu de må prøves ut til helgen?!
|
Sitat:
|
Laget akkurat litt topping, å fy flaaaaaate så godt og mektigt! Jeg laga bare 1/5 av oppskrifta, og med en halv teskje kakao i. Jeg bare vet ikke når jeg hadde en sånn tilfredsstillende opplevelse sist! haha
|
Gurimalla - disse var knallgode! :)
|
Står i ovnen nu. Fin "deig" å jobbe med, jeg klarte å forme med hendene til små boller. Kunne vært interessant å bakt dem uten søtning også, som rundstykker. Det gjenstår å se på konsistensen. Kan ikke fordra soggy bakverk.
|
Sitat:
|
Når har jeg delt en i to, er fortsatt litt for varme, men det ser veldig bra ut. Mindre svampete enn mye annet jeg har bakt, så det lover bra.
|
Hva slags mandelmel bruker du, avfettet eller bare malte mandler? Jeg bruker avfettet og det suger veldig mye væske. Jeg skal redusere på mandelmelet neste gang. De ble absolutt bra, men for kompakte. Ikke svampete, men veldig lite luftige.Tror de egner seg veldig godt til rundstykker.
|
Sitat:
|
Det du har linket til er ikke avfettet, det kom i hvert fall ikke frem i beskrivelsen. Jeg skal forsøke med finmalte mandler, resultatet blir nok ikke så kompakt da. :D
|
Så kjempegodt ut! MÅ prøves.
Tror dere de blir gode med sjokoladebiter eller bær i? |
Disse falt ikke i smak hos meg. Mulig jeg fikk feil mandelmel, for de ble altfor grove.
|
Sitat:
|
Sv: Cupcakes – Ingrids Beste
Mangler kokkosmel, ellers skulle disse vært prøvd i morgen den dag. :) Får ta en ny iherb-runde. :)
|
Sitat:
|
Ser supergode ut! Er det bare jeg som får angst av at det er 300 kcal + pr muffins *redd*
|
Sitat:
Ser i signaturen din at du satser på lav karbo lav fett og med det du skriver over lavkalori. Dette høres virkelig ikke bra ut. Synd at du pga uvitenhet kommer til å ødelegge deg selv. Sett deg inn i hva dette går ut på. |
Disse så fantastisk gode ut!! Bare synd jeg ikke tåler mandler og kokos! :p
Livet er urettferdig dere.. :lol: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58. |