![]() |
Allright..en liten utfordring:
Nå har endelig samboeren min joinet meg på ketolyse, og det går egentlig ganske bra. Problemet er bare at han har eggeallergi, og jeg har ikke lykkes å finne noen lapper/pannekaker/vafler/brød som ikke inneholder egg. Jeg har laget knekkebrød til oss, men skulle så gjerne hatt noe mer å variere mellom! Nå spiser han kjøtt og fisk til hvert måltid, men det kan jo bli litt dyrt i lengden, han er jo heller ikke en liten kar, så han trenger litt å fylle opp med. Noen som har en anelse om det finnes noe slikt som kan lages uten egg?? :D
|
Sv: Allright..en liten utfordring:
|
Jo takk for svar, men der var det altså ikke en eneste forslag til vafler/lapper/brød uten egg, bare en hel masse tråder fra andre som har lurt på det samme :) Ingen der som hadde noen gode forslag, så da håpet jeg liksom at noen her inne hadde en egen oppskrift på noe som var uten egg :)
|
|
Jeg fikk tips en gang om at råmelk skal kunne brukes. Noen med peil på det? Tror du i så fall må henvende deg til en gård og spørre om å få kjøpe direkte fra dem, ettersom det ikke selges i butikk pga manglende pasteurisering. (Tror jeg det var)
Har enda ikke somla meg til å prøve, da. |
Sitat:
Ellers finner du masse tips om du søker på "pancakes without eggs" i google. Det enkleste er nok å finne en sånn oppskrift og jobbe ut fra den med lavkarbomeltyper. |
Om du ikke regner med proteintilskuddet fra eggene så er det brukbart å bruke "no-egg" (Helsekost) eller en ts med bakepulver og en kvart ts johannesbrødkjernemel per egg du tar ut.
|
Sitat:
Ellers, råmelk ja, det hørtes litt for intrikat ut for lille meg, men takk for tips;) |
Osteknekkiser !
|
Sitat:
Er det forresten noen som vet hvordan Nannas knekkebrød skal oppbevares?? Jeg lagde mine forrige uke, og la dem i en boks på benken. I dag holdt jeg på å spise en som FULL av mugg! Så de holder kanskje ikke så lenge?? Eller skal de stå i kjøleskap tro? Men da blir de vel myke?? Hmm. |
Hvah !?? :w00t: Jeg har mine i brødkurven på kjøkkenbordet i ukevis !
|
Sitat:
|
Sitat:
Da har vi forklaringa, hehe! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46. |