![]() |
Undrende om denne filmen om Vitamin D3?
I filmen går det frem mye om at solkremen vi får anbefalt ikke er bra for oss og faktisk forsterker heleseproblem istedenfor å løse og at Vitamin D3 burde vært anbefalt istedenfor vaksine. Faktisk at vi alle har underskudd på D3. Kan det være slik????? :confused: Dette høres ekstremt ut! Kanskje jeg burde starte med å ta vitamin D3?
|
Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?
Få tatt en blodprøve først. D-vitamin må du ha resept på for å få ordentlig dosering, de anbefalte doseringene er vanligvis ikke nok:)
|
Det er etterhvert mye forskning som peker i retning av at vi nordmenn får i oss for lite vitamin d3 ja. Spesielt i de månedene vi ikke er eksponert for sol. Dette vitaminet har mange viktige funksjoner i kroppen. Google litt så finner du mye interessant. En skal likevel ikke utsette kroppen for så mye sol at den blir brent selvfølgelig men 15-30 min uten solkrem har blitt anbefalt for tilstrekkelig produksjon av d3
|
Har ikke sett filmen men er ikke glad i solkrem fordi kroppen våre trenger vitamin d. Dr mercola har mange mange artikler om det!
En annen ting er jo alt annet som er i solkremene ;) |
Jeg tar utenom sommermånedene 10 ganger dosen av anbefalt d3vit.
Svenskene bruker den doseringen, norske anbefalinger er derfor myyyyye lavere. Jeg følte meg både piggere og friskere ved svenskedoseringen. |
Sitat:
Nytter ikke med blodprøver.. Min blodprøver viste at jeg hadde nok d3vit etter norsk målestokk, men etter svensk målestokk lå jeg langt under.. Man får ikke d3vit på resept så lenge det er innenfor de grenser som er satt. Da er det helsekosten neste! |
Jeg får sterk D3 tilsendt fra USA til Sverige hvor jeg henter det. Spesialistlegen min ga meg klar beskjed om å få meg mye D3-vitamin og henviste til den nyeste forskningen på det.
Nå er jo vitamin D i og for seg ikke et vitamin men et hormon. |
Sitat:
Blodprøver vil jo vise hvor man ligger an innen normalverdien. For noen må man opp i nesten 200 i resultat for å føle seg vel :) Har man en lege man kan snakke med, kan man jo be om resept... eller bestille fra utlandet :) |
Sitat:
Daglig inntak for voksne er 7.5 my.. Jeg tar 50 my... dvs 5 stk. av disse. |
Jeg vet ikke omregningen mellom µg og IU for d-vitamin, men jeg måtte opp i 5000IU daglig for å få nivået opp til 100... Nå skal det sies at jeg har hatt trøbbel med magen og derigjennom antakelig opptaksproblemer.
Og i år har jeg blitt brun kjemperaskt og ikke så lett brent som før! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
fs-Vitamin D3 = 43 (nmol/L referanseområde 50-150 Noen som forstår noe av dette annet enn at jeg ligger 7 enheter under minstemål i referanseområdet? Vet ikke helt hva som ligger i dette, men det aner meg at D3 skulle vært mye høyere. |
Vet du, du skulle ha vært kikka ut herifra med hodet i midten...
Slik tenker jeg i allefall for det du bedriver er ikke greitt slik jeg ser det. |
Sitat:
Vitamin D3 er såvidt jeg forstår det svært viktig for helsen. |
Sitat:
Men nå vet du det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
- Admin |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Får dere forhøyet i blodet da?
|
Det er altså D3 man skal ha, kjøper dere det på apoteket, helsekost?? Kan vel ikke uten videre ta inn høydose D-vit fra utlandet det blir vel stoppet?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55. |