![]() |
Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?
Neste fredag er det min tur til å ha med fredagskos til personalrommet.
Nå bruker aldri jeg å spise av fredagskosen, så jeg kunne like godt ha bakt noe høykarbo til de andre. Men så har jeg litt lyst til å servere dem lavkarbokake så kan jeg ta en liten bit selv også når jeg først må ha med noe. Men hva baker jeg? Kunne tenkt meg å bake en kake som er litt stor, som ser god ut og smaker godt,men med få karber :D |
Sv: Lavkarbokake på jobb, hva baker jeg ?
Ostekake?
|
Fedons franske sjokoladekake!
Eller du kan lage rabarbra smuldrepai med krem til. |
Dæven, så kjappe dere er :D
Noterer flittig her |
Hva med denne: http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...oladebunn.html ?
Den skal jeg lage til bursdagsbesøket mitt neste helg, gleder meg til å prøve ut! De to BESTE kakene (sjokolade+ost) i en, kan jo ikke bli bedre? :D hehe Lykke til! |
Eller denne: http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...oladefyll.html
HELT fantastisk!!! |
Suksessterte. Ingen tenker over at det er lavkarbokake engang. :)
|
Kan anbefale denne ostekaken!! :D
http://i268.photobucket.com/albums/j...kerspinn/d.jpg Bunn: 250 gram skåldede mandler (hun skåldet ikke mandlene) 0,6 dl sukrin 0,7 dl smeltet smør Mal mandlene i en kvern og bland det sammen med det andre, legg bakepapir i bunnen av en springform og trykk mandelblandingen godt ned i formen. Sett den kjølig i ca. to timer. Men før kaken skal i ovnen må fyll nr 1 på: Fyll 1 500 gram kremost (2 1/2 pakke Philadelfia eller 4 pakker Tine Kremost, eller nesten 2 pakker familie-philadelphia) – så fet som mulig 0,6 dl sukrin 2 store eller 3 små egg Noen dråper natreen Alt has i kjøkkenmaskin med kniv og mikses godt i ca 3 minutter, her ble stavmikseren brukt. Den skal bli mer kremete enn flytende, så kanskje det er bedre å bruke kjøkkenmaskin for dette fyllet ble ganske flytende. Om den ikke blir tykk så ikke fortvil, bare hell den på bunnen og ha den i ovnen på 190 grader i 20 minutter. Den skal ha stivnet nå! Litt “dissete”. Ta ut og la hvile i ca 15 minutter. Da rekker du å lage neste fyll: Fyll 2 2 beger seterrømme 0,6 dl sukrin 1 Vaniljestang Noen dråper natreen Del vaniljestangen i to på langs og skrap ut frøene. Legg alt i kjøkkenmaskinen og miks godt, går også å vispe med en gaffel. Dette skal også bli kremete. Ha over kaken, glatt pent på toppen og ha inn i ovnen på 250 grader i 10 minutter. Det øverste fyllet er ganske skjelvende når du tar den ut, men ikke flytende. La kaken stå i romtemperatur i 5-6 timer (eller så lenge du kan) og i kjøleskap 12 timer før pynting/oppdeling. Gelelokk 5 plater gelatin 3 dl ublandet fun light (her er det wildberries som er brukt) Noen bær. Les på gelatinpakken - de skal bløtes i kaldt vann ca. 5-7 min, vannet klemmes ut for så å varme dem i en liten kjele til de smelter. Ha i saften litt etter litt og bland inn bær til slutt. Has i en bolle som settes i kjøleskapet til geleen er blitt kald eller har stivnet litt. Da kan den has på kaken, den stivnet ganske raskt http://i268.photobucket.com/albums/j...kerspinn/c.jpg |
:D Mye snaddergodt her da, nå fikk jeg veldig lyst på kake
|
Jeg vil anbefale Gerds ostekake! Den blir vellykket hver gang, og jeg får alltid gode tilbakemeldinger! Er kjempegod med appelsinsmak og gjerne med litt rørte bær til. :sikle:
|
Siden mange er ganske var for sukrin-smaken, kan det være en ide å være litt forsiktig med for mye sukrin i kaken i denne sammenhengen. Kjedelig om det er det som får fokuset liksom :)
|
Sitat:
|
Sitat:
jeg reagerer selv på maltitol, men ikke i den kaken slik jeg lager den med kun 150 gr sukkerfri sjokolade i hele kaken, for det blir så lite pr stykke at jeg ikke kjenner det engang :) jeg har laget den med kun sukkerfritt sjokolade også, men da begrenset jeg meg til to stykker :p og merket ikke noen ting :rolleyes: |
Gerd's ostekake er superduper-god!!
(finner den under oppskriftene) |
Snickerskaka mi er supergod. Ingen som vil kommentere annet enn, mmmmmmm denne var god. Oppskriften finner du på bloggen min. Bare til å dobble om du vil ha den i langpanne.
|
Begynn her du :)
http://www.funksjonellmat.no/oppskrifter/ Jeg lagde Hannahs Kvæfjordkake! Hallo, love-it! Tips: Kvern (i kaffekvern) sukrin og natreen-pulver i forhold 5:1 til melis, så får du en supersøt melis som smaker som vanlig melis uten "kjøle"smaken. Det blir så søtt at du kan halvere mengden du skal ha i oppskriften! Biggie :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19. |