![]() |
Hmmm ... Ble litt usikker ... (Løk og paprika)
Etter å ha funnet ut hvor mye karbo det egentlig er i løk å paprika skal jeg virkelig begrense inntaket! Å løk som er såååå godt!!
Nå har jeg lagt inn dagsmenyenyen min på diett.no. Der kom jeg frem til at jeg ligger på 5,7g karbo (syns det er litt mye) 99,41g fett og 91,15g proteiner... Hvordan høres dette ut for meg som følger lfhc....??? |
Sv: Hmmm...ble litt usikker...
Med mindre du er på en streng diett så høres heller 5 kh litt lite ut:)
|
Hvorfor ligger du så lavt på karbene? Kan gjerne spise 15-20 gr karber, grønnsaker er tingen :)
|
Hvilke kostholdsfilosofi følger du?
|
ahaaa.... Jeg vet ikke helt hvor jeg har det fra at jeg bare skal ha 5 g karbohydrater....Må ha blandet det med noe annet:confused:
Blir litt forvirra...er først nå jeg har veid det jeg spiser. :o Men da kan jeg fortsette å spise løk med god samvittighet:) Tusen takk for svar :D |
Sitat:
|
Sv: Hmmm ... Ble litt usikker... (Løk og paprika)
Du kan fint spise 15-20, hvis du vil:)
|
Sitat:
|
Sv: Hmmm ... Ble litt usikker... (Løk og paprika)
Du tenker nok på at du skal ha 5 energi% karber!:D
Fordelingen på ketolyse, i energi%, er 5%karber, 20% proteiner og resten fett! 1g karber = 4kcal 1g proteiner = 4kcal 1g fett = 9kcal Du skal ha ca 1g protein pr kg kroppsvekt om du er lite til normalt aktiv, så om du veier ca 90kg, ser det bra ut om du øker litt på karbene!:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hehe...ikke lett å ha kontroll på rekkefølgen :o Men nå er det endret i boksen min:D |
Sv: Hmmm ... Ble litt usikker ... (Løk og paprika)
Jeg prøver å ligge på ca 5 karber pr. måltid. Bruker karbene til grønnsaker. Da ligger jeg på mellom 15 - 20 pr. dag.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56. |