![]() |
For lite karbohydrater?
Her kommer dagens mest idotiske spørsmål: kan for lite karber i kosten ødelegge hele greia? jeg skal ligge på 5% karber, 75 % fett og 20 % protein. men utifra mitt kosthold ligger jeg på 1% karber, 70% fett og 25 % protein.
andre dager ligger jeg på 3 % med karber. kommer ikke over fordi jeg mildt sagt skyr dem som pesten og er redd for å røre ganske mye. er dette veldig bra? eller overdrevet lite med karber? nei jeg har satt meg såpass inn i lavkarbo at jeg ikke lenger er skeptisk til fett:D ikke spørr meg hvordan et tidligere karbovrak på lavkarbo kan få for lite karber:rolleyes: |
Sv: For lite karbohydrater?
Sitat:
Samme tenkte jeg på----spiser veldig lite karber--men vet ikke jeg. |
Dette kommer jo selvfølgelig ann på hvor mye du ligge på, men du sier
Sitat:
Spis nok grønnsaker og få i deg nok fett, om du tror du spiser nok- ta deg litt til. |
Noen spesiell grunn til at du ligger så lavt da?
|
Sitat:
|
^^ja jeg prøver litt hardt kanskje. driver med ketolyse / skalderman sin strengeste med forholdstall 1,33:1 (5% karber, 20% protein, 75% fett)
Sitat:
|
Sitat:
Hvis du bare har 5kg igjen er nok ikke ketolyse den beste måten å gå ned disse kiloene på. Det er uansett bra å spise lavkarbo, selvom du ikke skal ned mer enn noen "pyntekilo". Hvis jeg hadde vært deg ville jeg lest i "bedre uten brød" av lutz, her kan du spise opp mot 72g karbo i døgnet uten å kutte på fettet. Kanskje det er en idè å trene mer? Kroppen min strammer seg hvertfall opp endel når jeg trener og jeg kjenner at den blir mindre :) |
Sitat:
tenkte å ha en sunn oppkarbing litt senere, ikke den første fasen. |
Sitat:
|
Sitat:
Hvis du skal ha mer karbo i det du spiser på ketolyse må nesten disse komme fra grønnsaker.. Hvis du trenger inspirasjon er Gerds album et godt sted å begynne for ketolyseoppskrifter |
Sitat:
Du må nesten prøve deg frem og finne ut hva som passer for din kropp. Er vanskelig å vite for oss andre hva som passer for deg når alt er individuelt |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
men blir usikker når mange forteller meg at dette kostholdet ikke passer meg overhodet og er ment for overvektige. må jeg legge til mer karber for å få kiloene til å slippe? feilen min var ofte at jeg spiste for lite mat og hadde for lavt kaloriinntak. dette skjedde når jeg spiste mye "sunne karber". typisk ernæringsfysiologenes slanke kosthold man selv innbilte seg var sunt angeng i tida. har lært en god del nå:) |
Sitat:
Du må nesten prøve deg frem og se hva kroppen din vil ha. Ligg på et visst nivå med karbo et par uker og hvis det ikke funker så kan du forandre på det og se hvordan det går. |
Etter å ha kommet nesten i mål, slappet jeg av i forhold til "fintelling" av karber. Spiser mer bær, frø/kjerner og tyrkisk yoghurt. Tror jeg har økt grønnsakinntaket generelt de siste ukene. Og vekta går fortere ned nå enn den har gjort på lenge... Tror grønnsakene gjør meg godt...:D
|
Sitat:
|
Sitat:
Men for normalvektige som vil gå ned i vekt, kan det være vanskeligere med lavkarbo fordi dette er et stabiliserende kosthold også, som gjør at kroppen vil legge seg på den vekten den mener er naturlig for din kropp. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40. |