![]() |
Rundstykker/brød
Etter å ha prøvd ut forskjellig oppskrifter, har jeg satt sammen litt av flere som jeg synes har en bra konsitens og smaker godt.
Rundstykker/brød 5 egg 2 First Price/Landlord smøreost naturel (150g) Kjør osten og eggene sammen i stavmixeren til en fin røre og tilsett: 7 ss Fibrex (Sukkeroefiber, fåes kjøpt på Ica Maxi i Sverige) 1 ss glutenmel 2 ss Spielberger soyamel 4 ss linfrø 4 ss sesamfrø 4 ss solsikkekjerner 2 ss kruskakli 2 ts bakepulver 3 ss fløte 3 ss olivenolje 4ss fiberhusk Røres godt sammen og la svelle i 5 min. Nå skal røren være såpass tykk at du kan forme til runde rundstykker (tilsett evt. mer fiberhusk hvis røren er for tynn). Et tips er å ta godt med olje på hendene før du former de - litt klissete vil de jo alltid være. Jeg strødde over sesamfrø og formet kryss på toppen av rundstykkene før jeg satt de i ovnen. Stek på 200 grader i 25-30 min. Jeg får 12 middels store rundstykker Kan lages som brød også: Ta bakepapir i en brødform, hell over røren og stek på nederste rille i ca. 40 min på 175 grader. Enjoy :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21. |