![]() |
Er det noe som heter for lite karbohydrater?
Har min første dag på ketolyse i dag. Pga sen frokost har jeg bare spist 2 måltider i dag. Har regnet ut det jeg har spist på www.diett.no, da kommer jeg til 6,2 g karbohydrat i dag, hadde på grillkrydder på kyllingfileten så si 7 g i dag da, hva burde jeg spise til kvelds da? Kan jeg spise jordbær med fløte, eller er det dumt?
Det jeg har spist i dag er: Frokost- Stekt egg*2 5 skiver bacon Alt stekt i tine meierismør Spiste 3 baconskiver mellom frokost og middag Middag- Kyllingfilet 100 g stekt i Tine meierismør brokkoli- 100 g isbergsalat- 62 g agurk- 65 g fetaost- 60 g olje over salaten 20 g fjorland bearnesaus Er jeg helt på jordet? |
Sv: Er det noe som heter for lite karbohydrater?
164% fett? Av hva da? Du kan ikke få MER enn 100% av totalt kaloriinntak :)
Det er første dag, spis hva du vil av lavkarbomat, om du har lyst på jordbær i fløte, så spis det. På ketolyse er vel regelen om at du prøver og holde deg rundt anbefalt karboinntak, og disse bør i hovedsak komme fra grønnsaker :) Når det gjelder de første dagene så ville jeg ikke stresset så mye om man ikke rekker måltid og sånt, så nyt jordbæra og se om du kan planlegge bedre i morgen :) |
Sitat:
|
Sitat:
ADI er anbefalt dagsinntak basert på et helt annet kosthold enn lavkarbo så bare ignorer ;) |
Sitat:
Ååja, hehe, tusen takk :) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg tenkte at man spiser det man spiser og kan ikke spise mer fett enn 100% av det liksom :p |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10. |