![]() |
Ingenting skjer
Jeg har spist lavkarbo i 2 måneder (ca 50 g pr dag). På vekta merker jeg ingenting. Hva gjør jeg galt?
|
Sv: Ingenting skjer.
Bør jeg vente med å spise lavkarbobrød?
|
Kan du gi eksempel på en typisk dagsmeny? Hva og hvor mye spiser og drikker du? Da er det enklere å gi tilbakemelding :)
|
Høyde og vekt er og greit å få vite. Er man nært til normalvekt er det ikke sikkert man går ned noe særlig.
|
Du har fått gode tilbakemeldinger allerede - legg inn høyde og vekt, pluss hva du vanligvis spiser i løpet av en dag - så kommer nok tilbakemeldingene som perler på en snor :)
|
Sv: Ingenting skjer
Jeg er 170 cm høy og veier 100 kg. Jeg er 51 år.
Jeg spiser 2 skiver labkarbobrød med sukkerfritt syltetøy og et kvitost til frokost, 3 skiver lavkarbobrød med skinke og kvitost + paprika til lunsj, til middag tar jeg det vi har utatt poteter og pasta/ris. Evt omelett av tre egg. TIl kvelds tar jeg to skiver lavkarbobrød med pålegg. Jeg spiser også salat, nøtter og innimellom delfiakake.. |
Sitat:
Hva slags lavkarbobrød spiser du? Kutt brødet til lunsj og kvelds og erstatt med måltid av proteiner og fett - kok grønnsaker til proteinkilden til middag, ha i en skvett fløte i omeletten din. 7 skiver lavkarbobrød er nok i overkant. Er du sulten til kvelds - tyder det nok på for lite fett generelt i maten din. Salat er næringsfattig, har du olje/eddik på? Delfiakake - hva slags type - med eller uten sukker og vanlig kjeks? Kutt den om det er sukkervarianten - det finnes flust med oppskrifter her inne på søtsaker UTEN sukker :) Bær og pisket krem er bedre. Dette er ofte problemet med egenkomponerte dietter - jeg vil anbefale at du heller kjøper deg skaldemans boka og leser i den - da er det lettere og forstå hvordan man skal gjøre dette :) Er du veldig usikker anbefaler jeg et par uker på www.spisdegslank.no ferdigmåltider for å få en inspirasjon til måltid du kan lage selv, for ikke snakke om å få en kickstart. Det koster ikke så mye, og er enkelt og hente fram maten fra fryseren kvelden før. Velg menyen med minst brød (kun til frokost) - for mange er lavkarbobrød partystoppere og det er like greit og venne seg på et kosthold med mye mindre brød med en gang :) Husk drikk mye rent vann! |
Delfiakaken er lavkarbo uten kjeks og sukker. Det er mulig jeg glemmer fettet somdu sier. Gikk på et Eat-kurs for noen år siden og da hadde vi 14 dager med omtrent bare egg, bacon, løk og salat. Burde jeg gjøre dette nå også tror du?
|
Sitat:
Det viktigste er at du finner måten å gjøre det på som du er komfortabel med - og som du føler du behersker :) Kutt alt utenom ren mat et par uker, ingen lettbrus/delfiakake, reduser lavkarbobrødinntaket - drikk mye vann og spis ren mat som kjøtt, fisk, fugl, sjømat sammen med litt kokte grønnsaker og smør/oljer/avocado/cocosa til middag. Har du lest linkene du har fått tidligere i tråden? |
Jeg ville også kuttet ned på lavkarbobrød og heller spise flere varmmåltider. ;)
|
http://ketolyse.no/ kanskje du burde holde deg på ketolyse i begynnelsen for så gå over til lavkarbo etterhvert? Jeg anbefaler boken Slank med ketolysekuren.
Lykke til:) |
Sitat:
Selv spiser jeg et måltid om dagen med fedon brød, men aldri mer enn et. Jeg spiser også en del bær, men aldri frukt. Cottage chees er også veldig godt :) Får du i deg nok vann da? Drikker jeg ikke nok vann føler jeg at jeg stagnerer litt... Lykke til! |
Sitat:
|
Sitat:
Ja vann er jammen i meg alfa og omega altså, jeg er veldig glad i pepsi max, men prøver alltid å ha en flaske ved vann i nærheten så jeg skal drikke det i steden for brus. :) |
Sitat:
Må innrømme at jeg var skeptisk selv, men holdt det for meg selv i respekt for de som gikk på ketolyse. Siste en trenger når man vil ned i vekt er "irettesettelse" og bedrevitere... Er veldig glad i pepsi max jeg og, godt å ha et alternativ til vann. Prøver også å være flink til å bruke sitron, lime og agurk i vannet:) |
Sitat:
Pepsi max er nesten litt hellig for meg altså:p jeg kuttet det ut de første 2 månedene på ketolyse, men så fikk jeg servert en iskald pepsi max her for et par uker siden (vi snakker sånn nesten slush, herlig!!) å da var det dessverre gjort:p Men jeg prøver å redusere mest mulig da, å helle på i hvertfall 2/3 vann... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19. |