![]() |
Råd om søtningsmidler
Har laget muffins etter oppskrift her på forumet, men har ikke fått tak i sukrin som oppskriften sier. Har kjøpt stevia til 250.- for 300 gr. (gulp) ikke var det godt heller, smakt veldig beskt. Står på pakningen at det skal brukes som rustmiddel, ble litt engstlig for å ha de i meg. Bruker flytende natreen som har 0 karb, men den har også litt ettersmak når maten blir stekt eller kokt. Hva er det beste å bruke til kakebaking? Noen som vet?
|
Sv: Råd om søtningsmidler
Sitat:
Her er linken til de jeg alltid kjøper fra http://www.sunnstevia.no/ Stevia er det sunneste og beste søtningsmiddelet en kan bruke, greit nok det er ikke registrert som søtningsmiddel i Norge, men det er takket være sukkerindustrien sine lobbyister i EU.........og Norge logrer som kjent for EU.... |
Jeg bruker bare stevia som søtning, hvis man bruker litt for mye (er så søtt, skal ingenting til) får man ofte den beske smaken du beskriver. Selvfølgelig er det ikke det samme som sukker, og en trenger litt tid til å venne seg til det, men etter litt prøving og feiling er jeg på rett spor.
|
Sitat:
|
Jeg synes en kombinasjon av sukrin og splenda er best til baking. Evt bare splenda.
Bruker en del stevia, men for det meste i kaffen. Tar man litt for mye, blir det gjerne for søtt. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25. |