![]() |
Is Sugar Toxic - New York Times
Snubla over en artikkel i New York times som egentlig "kort" oppsummerer mye av det både Dr. Malcolm Kendrick og Gary Taubes snakker om i sine bøker.
Om man har litt tid (og ikke er redd for engelsk) så er dette en grei måte å få seg en liten oppsummering av krangelen som har foregått mellom fetthatere (Keys, Joslin etc.) og sukkerhatere (Emerson, Yudkin etc.) siden 1950-tallet. Det er også en link til en forelesning av Robert Lustig øverst i saken. Festlig nok så fant jeg denne saken fordi Neil Gaiman re-tweetet den.... så det er nok mange som har snubla innom denne saken det siste døgnet. Edit: Doh.... så plutselig at det er godeste Gary Taubes som har skrevet artikkelen *facepalm* Jaja, det forklarer hvorfor den var så bra og full av fakta Edit: Slenger inn linken her, selv om Supera har gjort det under. Blir kanskje mindre forvirrende når man leser førsteposten :) http://www.nytimes.com/2011/04/17/ma...pagewanted=all |
Sv: Is Sugar Toxic - New York Times
Kanskje legge ved link til artikkelen også? ;)
Jeg får lese den senere når jeg ikke er på jobb. Den var visst litt lang. |
Gah..... sorry. Dette er visst ikke dagen for å legge ut ting, skjønner jeg. Bare kløner og surrer. :o
Takk Supera :) |
Sitat:
Hehehe ja man kan jo bli glemsk på lavkarbo sies det :D Eller kan det være påskemodusen som har slått inn?? Det har det ihvertfall hos meg, sitter bare og surrer og vaser og jeg har egentlig myyyyye jeg skulle fått gjort.:o |
Sitat:
PS.... jeg var glemsk som fy hele tia mens jeg spiste høykarbo, og jeg har i alle fall ikke blitt verre. ;) |
En veldig fin artikkel, Fjasnissen! :)
|
Veldig interessant artikkel dette...spennende å lese om mulige sammenhenger mellom diabetes 2 og kreft. Spesielt siden jeg fikk begge disse diagnosene selv i 2006.
|
Takk for påminnelsen! Leste om den på Gary Taubes' blog i går, og skulle lese den senere. (snakker om glemsk på lavkarbo... :lol:)
|
Gary Taubes skriver i New York Times om sukker
|
Takk, Fjasnisse! Også dessuten...Neil Gaiman da! Ælsk! :D (Bare lefsebiter igjen av Good Omens her i huset, må snart kjøpe ny)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16. |