![]() |
Kan noen hjelpe med utregning? (gjelder Gerds ostekake)
Hei :)
Jeg lurer på hva innholdet av karbs blir pr 100gr i Gerds Ostekake? Jeg pleier lage kun fromasj-delen (uten bunn). Vet hele kaka er 35 karbs til sammen, men nå trenger jeg vite hvor mye karbs det er i fromasj-delen, og hvor mye pr 100 gr....Jeg er helt fjern, for uansett hvordan jeg regner på dette, så blir det for mye...:confused: Hmm... Fører logg på diett.no over alle karbs jeg spiser nemlig - og det ser ut som at dersom jeg spiser 100 gr av denne fromasjen, så er jeg oppi 15 karbs, og det kan umulig stemme - det er jo kun en liten brøkdel av fromasjen - masse, masse igjen... Ehm..nesten flaut men jeg strøk i matte, så det sier vel litt... Hjelp!?! |
Sv: Kan noen hjelpe med utregning?(gjelder Gerds ostekake)
Vet ikke om dette er helt rett, men tror 100 gr skal bli 2,48 g karbo. Rett meg hvis dette er feil..
3 dl rømme = 300 gr =4,8 g karb 1 pk fløte = 300 gr =9,43 g karb 1 pk ost = 125 gr =3,75 g karb = 725 gr = 17,98 g karb 100 gr=2,48 g karb |
Sv: Kan noen hjelpe med utregning? (gjelder Gerds ostekake)
Mener å huske at Gerd oppgir 35 karber for hele kaken
Da finner du antall karber i 100g ved å veie hele kaken, og deretter dele 35 med total-vekten - da får du antall karber pr gram - gang deretter med 100 Eks.: Totalvekt for kaken: 876g Karber pr gram= 35/876 = 0,03995 = 0,04 karber/gram Karber pr 100 gram = 0,04*100= 4 karber/100 gram Håper dette var forståelig :) |
250g mandler a 8.7g pr 100= 22karber
35- 22 er 13 karber i fromasjen som veier ca 1100g Så vidt hodet mitt kan skjønne er det 1.2 karber pr 100g av fromasjen Fløte= 333.33g Rømme= 300g Ost= 125g Gele= 375g Tilnærmet= 1100g |
Sv: Kan noen hjelpe med utregning?(gjelder Gerds ostekake)
Sitat:
|
såg det no, glemte vannet. Men ellers var det vel rett ;) var det ikke?
|
Sitat:
Åhh, hater sånne utregninger! Er alltid sååå glad når noen har gjort det for meg....:p |
OI, så flott med dere som hjelper meg her!! TUSEN takk!! :) Ser utregningen er vanskelig for dere også, heldigvis...hehe....men MYE lettere enn for meg som ikke skjønner bæret av det hele.
Tipper også karbs-innholdet pr 100 gr er ca 3-4...så selvom dere gir litt forskjellige svar her, så er det iallefall ikke oppi 15, som jeg har tullet meg til å tro(les:tullet med å regne ut) Håper noen blir enige om det "rette svaret" ;) hehe...men igjen, TAKK!!!! Dere er gode å ha!! |
Det er 1.2 karber pr 100g av fromasjen!:D
|
Da kan du jo spise 1 kg fromasj, og enda er det bare 12 karber :D
|
Sitat:
Sitat:
Vet ikke hvordan Gerd har regnet, men med fløte, rømme og ost blir det ca 20 karber i fromasjon, så det riktige tallet bør bli 2 karber pr 100g fromasj!:p Er jo ikke mye det heller, da!:) |
Sitat:
Tusen takk til alle gode hjelpere her!! Det satt jeg kjempepris på!!! :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |