![]() |
Grei fordeling av fett/prot/karbs?
Tekte å sjekke ut kostholdet mitt litt via diet.no og startet i dag. Resultatet for dagen er ferdig å tenkte å høre om det var noen her som kunne synse litt om hvordan det ser ut?
114.16 gr / 79 % fett 52.17 gr / 16% proteiner 17.4 gr / 5 % karbohydrater 1368 kcal. |
Sv: Grei fordeling av fett/prot/karbs?
Sitat:
|
Er 168 cm høy og 63.5 kg :) Har gått ned fra 75 kg på ketolyse så er bare noen få kilo som mangler men de er treige. Tenkte det ville være greit å sjekke fordelingen å lære meg litt mer. Har tenkt å fortsette på lavkarbo etter målet er nådd også ;) Moderat trening, trener litt hjemme og ellers så er jeg helt alene med to gutter og ett stort hus så har mye å henge fingrene i om dagen :)
|
Sitat:
Kilde for proteinmengde er i utgangspunktet VOF-artikkel. (Leter den opp om noen er interessert). |
Sitat:
|
Sitat:
Blir spennende å høre hvordan det går så keep us updated! |
Om du er mett med det protein-inntaket der ville jeg ikke brydd meg om å spise annerledes. Jeg tipper du ligger litt høyere på proteinandelen vise dager, eller hva? Du går lettest ned i vekt med et høyt inntak av fett i forhold til protein, slik du har spist, enn med mer protein og mindre fett.
Du trenger ikke mer enn en ørliten justering slik Nerthus foreslår. |
Sitat:
|
Det er også greit å få i seg nok proteiner sånn at vekttapet ikke kommer fra muskelmasse.
|
Kan legge ut i kveld så får dere se hvorda det har gått i dag. Tror faktisk ikke jeg klarer å spise mer i dag heller. Går i to, max tre måltider om dagen. Men sånn som det ser ut nå så er det mindre fett og mer proteiner, litt mer kcal. Men jeg så at jeg hadde regnet feil i går, hadde glemt å ta med ett egg ;)
|
Sitat:
|
Her blir det ikke mer mat i dag hvertfall. Er så stappa mett gjennom dagen jeg at det kan ta fem timer før jeg blir sulten :p
Dagens resultat: Kcal 1297 gr Fett 90.66 gr (67%) Proteiner 90.4 gr (30 %) Karbs 10.66 gr (3%) Tror kaaanskje jeg får litt lyst på baconkrisp i kveld.. får se :) |
Sitat:
|
Sitat:
Har to måltider med mat og ett mellom måltid som bestod av en atkins bar. Men det er rom til litt baconcrisp ikke sant? :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå går det nedover ja :D
|
Sitat:
|
Ja jeg har jo stått lenge å hoppet mellom 63 og 64 her nå å nå i dag var jeg på 62.7 :D Så her skal jeg jaggu meg passe på litt bedre å legge inn maten min så jeg blir flinkere. Regner med at jeg blir såpass flink med å forstå hva og hvor mye jeg kan spise etter hvert så jeg slipper å drive å regne slik. Men det var kanskje ikke så dumt å få litt innsyn nei :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er ikke helsefarlig å spise ketolyse-stil resten av livet. Noen tåler så lite karbohyrater at de må ha dette kostholdet hele livet. Det er jo sunnere å holde seg lavt på karbohydrater, så å absolutt å gå over til fedon-kosthold er ikke nødvendig.
|
Oki :) Får se hvordan det går framover. Når jeg har nådd målet så kan jeg prøve å tøye grensen for karboydrater å se om jeg tåler mer uten å gå ut av ketose(noe jeg tror). Jeg legger hvertfall veldig fort på meg når jeg spiser karbomat.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45. |