![]() |
Noen som vil ta en titt på min meny?
ser dette mye ut, iløpet av en dag? aner egentlig ikke hvor mye karber det blir, er ikke flink å veie:( er veldig matlei men litt sulten innimellom, men gidd ikke alltid spise for jeg har ikke lyst på noe egentlig.
har holdt på med lavkarbo i ca en mnd(fikk boka i går) og var i ketose ei uke før jeg ved et uhell falt ut ei uke med er tilbake i ketose no. frokost - nesten tre taffelostekjeks med litt majo,skinke,salat, lunsj - liten porsjon salat- isberg-kinakål-agurk-cherrytomat-skinke-ost mellom- en porsj. beef jerky, ca 3 karbo middag - torsk med majo, parmesan dryss og knust bacongull, saus av fløte, litt ost , blomkål kvelds vet jeg ikke enda.. |
Sv: Noen som vil ta en titt på min meny?
Jeg synes ikke det ser mye ut, men kanskje litt lite fett til lunch, mellommåltidet? Men det kommer ikke klart fram hvorfor du lurer? Er det fordi du tror du spiser for mye? Du skal spise når du er sulten til du er passelig mett, så regulerer kroppen kroppen matinntaket selv..
|
ja føler avogtil det blir mye.. tusen takk for svar!!
|
også er jeg veeldig tappa for energi, kan det være fordi jeg ammer en skvett morgen og kveld?
|
Litt lite fett til lunch synes jeg....
|
Jeg er helt ny på dette selv - men synes ikke det er noe unormalt med mengden mat :stortsmil:
Dagens mat mengde her var : Frokost: 2 speilegg med ketchup Lunsj: 4 winerpølser + en liten klatt potet salat. Middag: Laksefilet, grønnsaker, krydder & ost gratinert i ovnen.. En dæsj rømme ved siden av. Drikke går det i pespi max, vann & litt saft. |
jeg prøver å få i meg litt cottage cheese i pausen da, men husker ikke hva der er av fett i den. veldig glad i yoghurt, men har ikke lyst å bruke opp karbene mine på det liksom. kanskje jeg kan steke bacon og ha i salaten til lunsj. og bli flinkere å ha med litt fløtegrøt kanskje? :)
|
:(
Sitat:
|
Sitat:
Rene riskremen :sikle: |
Sitat:
Her på vår ICA har de IDSØE pølser, rådyre men nesten karb.frie :D Feks :) Og gooode :sikle: På Rimi har de Bratwurst som også er ganske lav på karbene :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Tenker vi får legge inn en Meny-tur neste gang vi er i Østfold på besøk :D For de finnes på Meny, gjør de ikke? |
Sitat:
|
Sitat:
Som sagt middags biten er lett å knekke, kutt potet, kutt pasta, ris , makaroni .. Spis kunn kjøtt/fisk grønnsaker/ salat og saus.. Lunsj biten er værre å knekke om man vil ha det variert og ikke har alt i hus.:p Så både mannen og jeg må lære oss step by step hele veien.. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
veier alle maten sin, til alle måltid?:)
|
Sitat:
Sitat:
Som alternativ er jeg og sambo (som IKKE spiser lavkarbo) blitt veldig glad i blomkålsalat istedet for potetsalat. Lettkokt blomkålbuketter (2 min og så i kaldvann) i majo/creme fraicheblanding med friske urter og selvvalgt snadder! Perfekt til grillmat feks ;) |
Sitat:
Ja det er mye å sette seg inn i & gleder meg som en unge til å få startpakken i posten. Så kan vi bli enda klokere. I mens skal jeg suge til meg alle råd som jeg får/kommer over her inne. Også er det jo kun oss voksne i huset som går på denne kuren. Ungene har selvsagt vanlig kosthold. |
Sitat:
|
Frokost: kokt egg og en halv pose baconsvor
Lunsj: En neve mandler og valnøtter Middag: Pepperbiff med peppersaus, 1 avocado og cherrytomater + 3 kopper grønn te, 1 kaffe Kvelds: Halv skål med cottage cheese og sukkerfri saft. (Juks?) ^ har levd sukkerfritt hele uken. eneste formen for sukker jeg fikk i meg var vel saften idag. |
Sitat:
Sukkerfri saft er vel ikke juks - men det avhenger igjen av hvilken filosofi som gjelder :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49. |