![]() |
Atkins vs skaldeman
kan noen fortelle meg hovedforskjellen mellom Atkins og skaldeman?
|
Sv: Atkins vs skaldeman
Hovedforskjellen er at ketolysekuren holder fast på inntak av grønnsaker mens Skaldemann ikke legger like mye vekt på det. Skaldemann har også tilpasset en spiseplan i forhold til hvor mye du skal ned i vekt. Begge hevder at det å spise matvarer med mye fett og protein er bedre enn å måtte tilsette fett utenom. Torkil legger vekt på tilskudd av vitaminer, mineraler og sporstoffer. Skaldemann påstår vel snarere at antioksydanter ikke er nødvendig så lenge man spiser hovedsaklig mettet fett.
|
takk:)
|
Sitat:
Men nå var det ikke ketolyse vs skaldeman, men aktins vs skaldeman som ble spurt om :ja: |
ahh nå ser jeg det.
har svart "takk" på feil innlegg hehe ja sånn går det når en er sliten og trøtt. og leser flere innlegg samtidig uten å svare med engang. jaja man får jo aldri takket for mye:) nå når jeg ser begge deres meldinger mot hverandre så er det helt riktig det du sier Gerd. har du noen innspill i forhold til dette? |
Kjenner ikke til reglene hverken hos atkins eller skaldeman :)
Begge er jo ketosebasert da. Atkins har "stiger" Skaldeman har flere kategorier allt etter hvor mange kilo man skal ned. |
Og scroller du helt i bunn av siden her, så finner du flere tråder med samme spørsmål :)
|
ok:)
|
Sitat:
|
så hva betyr det i praksis dersom jeg går over fra skaldeman til atkins?
har gått på ketolyse i ca 8 dager og skaldeman i 5-6 uker. |
Hvis du går inn på forum og ser under kostholdsfilosofier så ser du mer detaljert og mer nøyaktig, ikke minst riktig, hva de enkelt er.
Prioriter de som er "klistret" - de er som oftest de beste. Slik vil du lære forskjellene - som ikke kan oppsummeres så enkelt som det forsøkes på her. Lykke til :) |
da gjør jeg det:)
takker. |
Sitat:
|
utålmodig..kjenner til det du hehe.
ja jeg driver å lever på skaldemans strikte diett. det går sakte men sikkert. har ikke sjekket vekten på leeenge men følger med på klærne. tenkte kanskje å gå over på atkins etterhvert for det blir litt mer normalkost for meg sammen med resten av familien. |
Ja. Jeg anbefaler en veldig forsiktig og langvarig innføring av mer karbohydrater. Du kan gjøre det enda mer forsiktig enn Atkins foreslår.
Og følge med på vekta undervegs så du vet hvordan kroppen reagerer. Det er i overgangsfasen det hele kan gå galt om man ikke er påpasselig nok. |
ja huff,får egentlig angst av det jeg:(
det kommer nok til å ta en stund før jeg beveger meg ut på den opptrappingen. |
Sitat:
|
ja åsså tenkte jeg at jeg vil gå ned ett par ekstra kg for å ha litt å gå på når jeg begynner å eksperimentere.
|
Sitat:
|
smart:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24. |