![]() |
Hvorfor forbrenne fett?
Det er noe som er uklart for meg.
Hvis kroppen i ketolyse læres til å forbrenne fett, fremfor karbohydrater, og man spiser mye fett, hvorfor forbrenner da kroppen eget kroppfett, når den jo får større mengder inntak av dette i kosten allerede? |
Sv: Hvorfor forbrenne fett?
Kanskje denne tråden kan gi deg noen svar?:)
|
Dette lurte jeg også på. Jeg tenker, kommer en i skikkelig fettforbrenningsmodus, så kan en jo leve lenge på det en har, hvertfall når en er 20 kg over, som meg. Tenk det da, slippe å spise, men gå som en kamel hvor en bruker opp fettet på kroppen- deilig løsning.:D
|
Det er flere sammenhenger her:
- det er mere krevende for kroppen å forbrenne fett enn glukose. - i tillegg øker gjerne forbrenningen på dette kostholdet, slik at kroppen bruker mer brennstoff til vanlig - kroppsfett er alltid like tilgjengelig for forbrenning, mens karbohydrater som brennstoff varierer veldig med inntak og forbruk og restitusjon - ved å tilføre kroppen minimalt med karbohydrater og samtidig mye fett, sikrer du at hovedbrennstoffet blir fett uansett om du har spist det eller bærer det på rompa - som de skriver her flere steder: Kroppen er ikke en forbrenningsmotor, den er en elektrisk-kjemisk motor. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51. |