Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   På rompa eller i doskåla? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41110)

Maylinn26 24-02-11 20:37

På rompa eller i doskåla?

Nå skal jeg en gang for alle rydde opp i et tema jeg har lest mye om de siste dagene:)

Hva skjer med det fettet du spiser for mye på ketolyse? På rompa? Eller i doskåla?

Kreative svar er hjertelig velkommen!!:D:D

nellie 24-02-11 21:30

Sv: På rompa eller i doskåla?

Noe ender kanskje opp i doen, hos noen, men spiser du for mye kan du oppleve stillestand. Du legger nok ikke på deg.

Maylinn26 24-02-11 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1039604)
Noe ender kanskje opp i doen, hos noen, men spiser du for mye kan du oppleve stillestand. Du legger nok ikke på deg.

Takk nellie! Jeg har nok hørt doskåla flest ganger:D Spent på om det er noen som har andre meninger om tema!

Nerthus 24-02-11 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1039607)
Takk nellie! Jeg har nok hørt doskåla flest ganger:D Spent på om det er noen som har andre meninger om tema!

Jeg hadde litt sånn i doskåla i starten - men siden har det nok ikke vært noe annet enn kanskje stillstand? Tatt i betraktning at jeg har chrons - BURDE det vel være mer doskåla - men det er det ikke :)

Maylinn26 24-02-11 21:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1039614)
Jeg hadde litt sånn i doskåla i starten - men siden har det nok ikke vært noe annet enn kanskje stillstand? Tatt i betraktning at jeg har chrons - BURDE det vel være mer doskåla - men det er det ikke :)

Jeg har ikke opplevd doskåla selv enda, men er litt spent på de neste ukene av oppkjørings fasen! Jeg mistenker at fett inntaket vil minske litt av seg selv etterhvert. Sånn etter jul syndrom!

nellie 24-02-11 22:04

Jeg har aldri opplevd at fettet har kommet ut i doskåla, når jeg har spist ketogent, altså:p Bare stillestand.

Kitsu 24-02-11 22:20

For mye fete melkeprodukter - i do. Tror jeg er smått intolerant dog, så er sikkert like mye det.

Ellers står det bare stille - slik det har gjort i en måned nå.

Maylinn26 24-02-11 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1039648)
Jeg har aldri opplevd at fettet har kommet ut i doskåla, når jeg har spist ketogent, altså:p Bare stillestand.

Nå er jeg sikkert drit teit her, men stillestand? Can you explaine please:o

Kitsu 24-02-11 22:35

Stillstand = hverken opp eller ned i vekt.

nellie 24-02-11 22:37

Gir du kroppen det fettet den trenger + litt til, så trenger den ikke tære på fettet som er lagret, om du skjønner? Men dette funker så forskjellig for alle. Noen kan spise masseeeeeeeeeeeeeee fett og forbrenner som helter, mens andre må begrense det litt. Men det er noe du finner ut av etter en stund:)

nellie 24-02-11 22:39

Også er det sikkert noen som opplever at det kommer ut i doskålen også, men det pleier å være forbigående, tror jeg. Vet ikke, men..

Maylinn26 24-02-11 22:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1039692)
Gir du kroppen det fettet den trenger + litt til, så trenger den ikke tære på fettet som er lagret, om du skjønner? Men dette funker så forskjellig for alle. Noen kan spise masseeeeeeeeeeeeeee fett og forbrenner som helter, mens andre må begrense det litt. Men det er noe du finner ut av etter en stund:)

Ja da tror jeg rett og slett kroppen min får få litt tid til å bestemme seg for hva som den er fornøyd med:)

nellie 24-02-11 22:47

Spis naturlig feit mat, spis når du er sulten, slutt når du begynner å bli mett, kanskje tilsett litt ekstra fett i form av noen spiseskjeer cocosa eller noe sånt, så får du nok hverken i deg for mye eller for lite:)

langaard 24-02-11 22:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1039712)
Spis naturlig feit mat, spis når du er sulten, slutt når du begynner å bli mett, kanskje tilsett litt ekstra fett i form av noen spiseskjeer cocosa eller noe sånt, så får du nok hverken i deg for mye eller for lite:)

Fett fra cocosa legger seg iallefall ikke på rompa eller noen andre steder:)

Kitsu 24-02-11 22:52

Lite tips - hvis du registrerer det du spiser på diett.no, så kan du få opp et kakediagram av hvor mye av energien du får i deg som kommer fra karbo, fett og proteiner. Da kan man avpasse om man får i seg for mye eller for lite.

langaard 24-02-11 22:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1039717)
Fett fra cocosa legger seg iallefall ikke på rompa eller noen andre steder:)

Men kanskje litt i doskåla da:D

nellie 24-02-11 22:55

Det med cocosa er jeg litt nysgjerrig på:p Det er info som har kommet i nylig tid.
Har liksom så vanskelig for å tro på at noe som liksom skal være så bra og gunstig og fint og flott for kroppen ikke taes opp.. Men er vel en god forklaring på detta?

langaard 24-02-11 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1039721)
Det med cocosa er jeg litt nysgjerrig på:p Det er info som har kommet i nylig tid.
Har liksom så vanskelig for å tro på at noe som liksom skal være så bra og gunstig og fint og flott for kroppen ikke taes opp.. Men er vel en god forklaring på detta?

Om du googler cocosa finner du fort ut av det:) cocosa er SUPERTFETT :D

Maylinn26 24-02-11 23:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1039731)
Om du googler cocosa finner du fort ut av det:) cocosa er SUPERTFETT :D

Kan jeg bruke cocosa i matlaging? Er det de store glassene du får tak i på helsekosten?

Maylinn26 24-02-11 23:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1039712)

Da tror jeg ikke at jeg får i meg for mye fett. Jeg spiser en del naturlig feit mat:) Men jeg er litt glad i usøta krem, å det er kanskje ikke så veldig bra da:confused:

langaard 24-02-11 23:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1039740)
Kan jeg bruke cocosa i matlaging? Er det de store glassene du får tak i på helsekosten?

Cocosa er godt i kyllinggryter med kokosmelk og karri:)

Maylinn26 24-02-11 23:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1039746)
Cocosa er godt i kyllinggryter med kokosmelk og karri:)

Men det er et fett som ikke så lett tas opp i kroppen det da? Bedre enn smør for eksempel?

ada-emilie 24-02-11 23:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1039721)

50 % av cocosa er MCT som forbrennes straks, noe som noen merker med økt energi sånn at de forbrenner energien gjennom økt aktivitet eller varme. Resten vil kroppen kunne bruke.

Det er ikke slik at fette havner i do utenom spesielle tilfeller. Dette har jeg lest en ekspert her inne skrive. For mye energi regulerer kroppen med økt aktivitetsbehov påstår han er forklaringen på at man ikke trenger å gå opp til tross for unødvendig stort fett-inntak. Man får også varme nok i kroppen. Men ,de fleste vil ikke stå på stedet hvil, men gå ned. Da er det lurt å kjenne etter på kroppen hva som er nok.

Det er når man spiser magert som kyllingfilet og torsk man må tilsette fett. Når man spiser bacon og kjøttdeig eller annen fettholdig mat er tilsetning av fett unødvendig.

langaard 24-02-11 23:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1039751)
Men det er et fett som ikke så lett tas opp i kroppen det da? Bedre enn smør for eksempel?

Jeg bruker cocosa som et kosttilskudd, men jeg steker maten i smør:) tar litt ekstra cocosa de dagene jeg føler jeg ikke har fått i meg nok fett:)

Maylinn26 24-02-11 23:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1039758)
Jeg bruker cocosa som et kosttilskudd, men jeg steker maten i smør:) tar litt ekstra cocosa de dagene jeg føler jeg ikke har fått i meg nok fett:)

Ok:) Ja det er slik å forstå ja:) Er jammen i meg ikke lett å vite om man får i seg for mye fett ut i fra hvordan kroppen takler det. Tiden får vise!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.