![]() |
Tacofylte pannekaker
Oppskrift med bilder her
4 porsjoner: Ingredienser: Pannekakerøre: 6 egg 3/4 dl rømme 1/2 dl rapsolje 1 dl bakemiks 1/2 dl kruskakli 1/2 ts bakepulver 1/2 ts salt Kjøttfyll: 400 g kjøttdeig 1/2 finhakket løk tacokrydder* 1 boks hakkede tomater revet ost til gratinering Fremgangsmåte: Ha alle ingrediensene til pannekakerøra i en bolle, og bland til en jevn og klumpefri røre. Stek 8 tynne pannekaker i en liten stekepanne. Brun kjøttdeig og løk i en varm panne. Rør inn tacokrydder, og tilsett tomatene. Bland godt og la deretter fyllet småkoke i 10-15 minutter. Legg fyll i en stripe i midten av hver pannekake og rull dem sammen. Plasser rullene i en ildfast form og strø over revet ost. Gratiner i ovnen ved 200 grader i ca 10 minutter. Server med tacosaus og rømme ved siden av. *oppskrift på tacokrydder finner du her og her |
Sv: Tacofylte pannekaker
Mmm... Hørtes godt ut!
Må prøves :D |
Ser kjempe god ut. Kan jeg bruke sojamehl istedet for bakemiks ?
|
Sitat:
|
De her var veldig gode da!!:sikle:
Byttet ut kjøttet med vegetar tacofyll. Hadde ikke bakemix, så brukte soyamel. Fungerte veldig bra!:ja: :heia: |
Kjempegod :) jeg hadde heller ikke bakemix så brukte soyaprotein jeg..Fungerte finfint :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17. |