![]() |
Fra lavkarbo til ...
Er det noen som har gått på eit lavkarbo kosthold og over til Grethe Roede kosthold + at en trener 1 time hver dag?
Hvordan gjekk det? gjekk du opp alt du ha gått ned? |
Sv: Fra lavkarbo til....
Hehe - skjønner ikke spørsmålet ditt jeg ;)
Hvorfor vil noen ønske å gå over til Grete Roede kosthold etter å ha kjent alle fordelene ved lavkarbo?? |
Sitat:
Derfor da mitt spm om noen har erfaringer om å gå fra eit lavkarbo kosthold og over til eit GR-kosthold. |
Sitat:
Jeg vet dette er vanskelig - men om du kan tenke på denne måten - at du fyser fordi hjernen din (som er ganske smart!) ønsker seg lettere tilgjengelig energi - så kanskje det er lettere å stå imot? Du har jo hatt en flott vektnedgang også - og er halvveis til målet nå! Eventuelt hadde jeg heller villet økt på med karbo fra de magre 15 på ketolyse til ihvertfall det dobbelte for å se om hjernen din blir mer fornøyd. Du kan faktisk spise opptil 72 gram karbo pr dag uten å endre fettmengden iflg Lutz i boka "Bedre uten brød". Så istedet for å gå over til et lav-fett og lav-kcal kosthold, juster deg heller litt opp på karbohydratene! Jeg er redd for at om du går over til GR nå vil blodsukkeret ditt bli litt tullete i starten (og kanskje over tid), og med lav-kcalori vil kroppen din få for lite næring - som den nå har nytt godt av med det store fettinntaket du har hatt. Ta med også at det er essensiell næring i fett kroppen din må ha for å fungerer optimalt. Så min SYNSING er at du mest sannsynlig kommer til å bli veldig mye sulten, småfyse MYE oftere enn ved PMS, og hvis du ikke spiser veeeldig lite mat er jeg redd du vil slutte å gå ned i vekt også - og redusere forbrenningen din slik at alt du spiser ekstra vil legge seg på sidebeina... Jeg synes det er et voldsomt alternativ du skisserer - "fordi jeg ikke kan spise en grov baguett - tenker jeg å gå over til Grete roede..." Jeg foreslår at du spiser en grov baguett istedet jeg ;) Du har jo ikke pms hver dag heller! Evt kan du spise en grov brødskive eller to - en skive har rundt 12 gram karbo i seg. Samme karbomengde pr 100 gram som en baguett faktisk :) Så lenge det ikke blir hver dag - ikke gi deg nå som du har kommet så langt med så bra resultat!! :heia: på deg jeg! |
Takk for kjempeflott svar:)
Eg kan i grunnen ikke annet å enn å le når eg ser måten du ser det eg skrev på "eg e fysen har pms å må ha en grov baguett" ha ha ha det hørtest ganske snålt ut, ja ja d e bra folk har humor da. Men ja kanskje eg skal øke litt på karboene for å unngå dette. Men ja grunnen for at eg nevnte GR er fordi at eg vet ikke om annet kosthold der eg kan nyte en grov grov baguett med god smvittighet:p Takk for at du tok deg tid til å svare en med pms humør:D |
Sitat:
(Dessuten har jeg jo hatt pms jeg også... pre-lavkarbo ihvertfall ;) ) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08. |