![]() |
Torsk med eggesmør .. og hva da?
Hei,
Nå er det skrei i butikkene i Oslo og jeg kjenner lysten på torskemiddag i mitt hjerte. Men hva skal man lage som tilbehør? Torsk - magert men greit pga tilbehør Eggesmør - toppers! Men de tradisjonelle potetene og gulrøttene må erstattes med noe...Men hva? Stekte jordskokker? Litt hardt å mose med... Kanskje som pure med sellerirot? Blomkål? Muligens, men er blomkål, smør og egg og fisk godt sammen? Blomkål er liksom litt sterkt i smaken for meg for tiden... Forslag mottas med takk! |
Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?
Kokt brokkoli, da får du fin farge i tillegg. Ha godt med smør over brokkolien. Asparges kan du bruke også
|
Enig!! Brokkoli er snadder til fisk!! Stek litt bacon attåt. :sikle: Eller surr litt løk.. :sikle:
|
Stekte rosenkålblader (ferske) surra med bacon:D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vi spiste skrei og rogn hos svigers i forrige uke, og da fikk vi kokt brokkoli og blomkål, rosenkål stekt med masse bacon,og smeltet smør. Eggesmør er jo supert til.
|
Lag en "rotstappe" av sellerirot, blomkål, brokkoli og løk.
Smørdamp blomkålen og brokkolien. Del selleriroten i terninger og kok den helt mør (ca 20 min). Fres løken gyllen i masse smør. Bland alt sammen med en Tine Krydderost Pepper (firekant boks). Bruk stavmiksern. UUUUUTROLIG digg og freeeesh farge. Smak til med salt og annet godt krydder |
Gi meg en mos som smaker godt....:(
|
:D
Sitat:
Men styr unna jordskokker - MYE mer karber i dem enn i poteter :eek: Jeg sjekket i helgen, etter at mannen hadde kjøpt det for å være grei, siden han vet jeg ikke spiser poteter.... Det endte med at han laget sellerirotmos til meg |
Sitat:
Men nå minner min kjære meg på at han for tiden ikke spiser smør:eek:. Teite intoleranse. Nå hadde jeg laget en hel deilig dagdrøm av et måltid.:( Kanskje neste år da... Eller kanskje han kan reise bort og jeg kan slå meg sammen med noen ... Hmmm |
Sitat:
Dog er det visstnok veldig mange som får mageknip, diare og luftsmerter av jordskokk. Men det er også mange som tåler dem helt fint:D Sellerirotmos er kjempe nam nam ja. Spess om du blander med en boks tine krydderost pepper:D |
Is-salat med gul løk, agurk og tomat og olje over. Evnt. avokado. Ost til er også mulig. Bacon også.
|
Du trenger ikke mer enn en solid porsjon smeltet smør til kokt torsk...
(+kanskje litt grovt havsalt) - |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02. |