![]() |
Hjelp!
Tr trenger litt hjelp: Hva blir disse på norsk?
(Andre grønnsaker på induksjonen)
|
Noen til...
Salatgrønnsakene...
|
Også 2 urter...
|
En ting til:
Hva blir expeller-pressed olje på norsk? |
mange jeg ikke kunne her, men jeg kan noen:
sauerkraut = surkål tror jeg zucchini = aubergine brussels = rosenkål (skal egentlig være brusselsprouts tror jeg)¨ chives = gressløk dandelion = løvetann Nille kan sikkert mange, hun er god i engelsk. |
Sitat:
|
Sage= salvie
Arugula= type salat du også får kjøpt her og heter det samme. Endevie=endevie Chard= bete Sauerkraut=surkål (neppe den typen du får kjøpt ferdig her... inneh. masse karbo) Scallions=sjalottløk Dandelion=løvetann (velbekomme) Dandelion greens=løvetannblader går jeg ut ifra Spaghetti squash Beet greens= beet er jo bete/rødbete.... Hearts of palm string or wax beans= voksbønner, snittbønner kale=grønnkål summer squash=sommersquash... ? brussels=rosenlål leek=purre Turnips=turnips Zucchini=squash Radicchio=type sikkori Chicory=sikori Chives=gressløk Sorrel= gaukesyre (viltvoksende plante i Norge) Merkelig.... |
|
Sitat:
|
spaghetti squash, smaker det som vanlig squash?
|
Daikon=japansk reddik
Pak-choy=kinesisk kål Escarole=bitter type salat Jicama=kaktusplante Mâche=feltsalat/vårsalat Se forøvrig opplysningskontoret for Frukt og Grønt ang. de diverse salattypene. |
|
Tusen hjertlig takk! :D
Nå legger jeg arbeidet ut i TEAM forumet, så om dere vil lese så klikk dere dit. Eller meld dere til tjeneste... :p Det endelige arbeidet vil bli lagt ut under induksjosforumet i morgen! Natta! :sove: |
Jeg har min personlige liste her:
http://einar.portveien.to/devel/ordliste.txt I påvente av å få lagd ferdig webbasert oversettertjeneste. Alt man skulle ha gjort her i verden.. :sove: |
Sitat:
Nå har du fått svar på jicama også...:D |
Sitat:
http://www.botany.com/53223SVEGETABL...ETTISQUASH.JPG |
Feil på Jicama'en
Sorry, så at Jicama ikke var kaktusplante likevel, selv om en nettside reklamerte for det. De fleste andre sidene der ute var enig med Nille om at det var noe helt annet.....Skulle vært artig å forsøkt alt dette rare, merkelige, fremmede...
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19. |