![]() |
Lurer på en liten ting.
jeg er veldig ny i dette her og er litt usikker.. det er vel kanskje 2 timer siden vi spiste middag, går det da an å ta kvelds?
jeg tenkte på cottage cheese med noe oppi, eller bør jeg sløyfe det? |
Sv: lurer på en liten ting..
Det går nok helt fint :)
Hvis du er sulten bør du spise. Cottage cheese med funsaft er veldig godt :) eller så går det ann å ha litt nøtter i, eller bær. Kanel har jeg lest det er mange som bruker :) |
takk for svar =) så hver gang jeg er sulten bør jeg dytte i meg noe? hehe.. =P jeg syns hele opplegget er litt vanskelig egentlig. men nå har jeg bare holdt på siden fredag da.. og jeg tror ikke jeg gjør ting riktig!
|
Det sies at man skal spise når man er sulten og til man er mett :)
Blir du ofte sulten kan det tyde på at du spiser for lite fett. Får man i seg nok fett i hvert måltid tar det som regel en stund til man er sulten igjen. Men dette er jo en tilvenningssak. Hva er det du tror du ikke gjør riktig da:)? |
det er akkurat det. jeg tror ikke jeg spiser mye fett. så spiser jeg kanskje for lite. i dag har jeg spist
frokost: 2 brødskiver lunsj: omelett middag: 1,5 skive med svinekjøtt, salat og dressing. så spiser jeg cottage cheese og nøtter nå. =p men det er da ikke mye fett i dette? så skjønner jeg ingenting av dette med å regne ut karbohydratene |
Sitat:
Hadde du noe fett i eller til omeletten? Ost? Og i salaten til middagen? Drikker du nok vann? Ofte forveksler man sult med tørste, så prøv med et par glass vann om du synes du blir raskt sulten etter et måltid. |
Sv: Lurer på en liten ting.
Hva slags brødskiver og hva hadde du på? Vanlig brød er ikke lavkarbo, bare sånn at du er klar over det. :) Bruk smør (ikke margarin) og masse pålegg!
Hadde du noe fett i eller til omeletten? Ost? Og i salaten til middagen? Drikker du nok vann? Ofte forveksler man sult med tørste, så prøv med et par glass vann om du synes du blir raskt sulten etter et måltid. __________________ jeg har lagd meg et lavkarbo brød =) der hadde jeg på smør, egg og kaviar. omeletten hadde jeg i bacon, løk, hvitløk og ost. salaten var agurk og paprika. hehe.. jeg er usikker der og så liker jeg ikke sånn kjempe mye av det.. men jeg hadde på dressing =P vann er jeg kjempe dårlig på så jeg må skjerpe meg! men det var et godt tips! jeg skal drikke vann før jeg spiser mellommåltid neste gang =) |
Sv: Lurer på en liten ting.
Det er nok for lite fett til å holde deg mett lenge ja. Trur nok jeg hadde vært sulten på det der :)
Trur nok litt mer fett i måltidene gjør susen :) Du kan ta en titt på nettsiden som er linket til i denne tråden :) Ta også en titt i underkategoriene i som står i margen til venstre. Er bl.a en fin link om matvalg. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47. |