![]() |
Hvor mange egg kan man spise pr dag?
Jeg koker egg hver morgen, spiser til frokost med majones på, og har liggende i kjøleskapet da det er lettvint å hive innpå hvis jeg ikke har tid til å koke å steke alt mulig.
Har jo lært at det er mye kolesterol i egg, men har også lest at ny forskning viser at det er bare sunt kolesterol. Vet ikke hva som er riktig.... Noen som vet noe om dette? |
Sv: Hvor mange egg kan man spise pr dag?
Spis så mye egg du vil du :)
Egg er i aller høyeste grad "friskmeldte" :D |
Yes! Elsker egg!!! Snacks;)
|
Egg er digg! :D
|
jeg spiser også myyyye egg. kjøper alltid 40 egg om gangen på cc mat;)
|
Sitat:
|
Så bra! Et spm jeg også ønsket svar på:p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kolesterolet i maten du spiser har ingen innvirkning overhodet på kolesterolnivået i blodet ditt. Kroppen produserer mye kolesterol selv for å dekke behovet, og regulerer produksjonen utifra hvor mye du får gjennom kosten. :)
|
Sitat:
|
Nei, jeg sier at det du spiser ikke har noen innvirkning på hvor mye kolesterol du har i blodet.
Kroppen produserer nok kolesterol til å dekke behovet sitt. Spiser du mer kolesterol, så produserer kroppen mindre selv og motsatt. Hvor mye kolesterol du har i blodet er styrt av hvor mye kolesterol kroppen har bruk for, og kroppen tilpasser produksjonen utifra dette. Den mengden du får gjennom maten påvirker ikke blodnivåene. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42. |