![]() |
En virkelig nydelig biff middag. Se her alle biffelskere!
1 Vedlegg
Pepperbiff med fritert sellerirot og kremet soppsaus:
Denne oppskriften er inspirert av flere her inne egentlig. Dette blir en ny lørdagsfavoritt for meg, eller onsdag eller torsdag;) hehe Kjøp følgene: (1 pers) 250 gram pepperbiff 400 gram sellerirot En pose frossen soppblanding 1,5 dl fløte 2 ss soyasaus 4-5 dråper tabasco 1 ss smør salt og pepper Gjør følgene: Stek biffen slik du elsker den, litt blodig synes jeg er best. Skrell og vask selleriroten. Skjær den i staver som "potet" staver. Friter disse på 180 grader i ca 5 minutt. Avkjøl dem helt og friter dem i 2 min igjen. Så salter og peprer du disse. Ta 1,5 dl fløte og bland inn 2 ss soyasaus og dråpene med tabasco. Kok opp dette og tilsett smøret. Soppblandingen tilsetter du etter du har stekt dem litt i en panne. La dette koke til sausen tykner. Tar 20-30 min ca. Smak til med salt og pepper. Synes det er digg med mye pepper her altså;) Da får du noe som ser slik ut og smaker noe alldeles helt nyydelig: |
Sv: En virkelig nydelig biff middag. Se her alle biffelskere:D
Det blir hvertfall noe jeg skal prøve! driver og helsteker en hjortebiff akkurat nå, men har ikke sellerirot, men litt lørdagskos skal det bli uansett :)
|
Jeg virkelig ELSKER fritert sellerirot. En litt søtsmak som virkelig smaker godt sammen med kjøtt:D Nesten som pomfri:)
|
Det ser unektelig DIGG ut ja... sikle.. i love lavkarbo hihi...
|
Åhh, ser nydelig ut, men hvor får an tak i sellerirot?? jeg har ikke sett det på vanliog butikker som rimi, rema og kiwi
|
Sitat:
|
Det så digg ut :sikle:
Jeg har også fått dilla på sellerirot fries.. det smaker heeelt fantastisk :D |
Sitat:
Det er jo 15,7 karb bare i fløten og sellerirot, også har du soppen i tillegg.. Må spise sparsomt ellers den dagen ihvertfall :p |
Sitat:
Så totalt er det vel kanskjer 12 Kh i hele middagen. Jeg spiser stort sett bare 2-3 måltider om dagen. Men så klart må man regne ut hvor mye man kan spise til hvert måltid og beregne ut fra det;) Marius |
Det smakte virkelig i dag også. Bytta ut pepperbiffen med en 250 grams entrecote. herrejemini.. Nam nam
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01. |