![]() |
Kan man bli gravid når kroppen er i ketose?
ja,det lurer jeg på :)
|
Sv: Kan man bli gravid når kroppen er i ketose?
Ja, det kan man:)
Noen opplever til og med at de blir gravide raskere når de er i ketose. Eller gravid i det hele tatt etter lang tid med prøving.. |
Takk for raskt svar. Det anbefales vel ikke under svangerskapet? Da mer fedonkost?
|
Det er vel ikke forsket på, så da kan det vel heller ikke anbefales hverken den ene eller den andre veien:) Fedon er flott under graviditet.
|
Jeg var i ketose da jeg ble gravid:)
|
Sitat:
MEN hvis du fortsatt går ned i vekt, så vil jeg ikke anbefale det. Så lenge du er i ketose, så forbrenner du gammelt fett og det inneholder som regel litt miljøgifter... Behold heller fettet og miljøgiftene til babyen er ute og ferdig med å amme. |
Det har kanskje noe med vekst å gjøre? At veksten kan bli litt forstyrret når det ikke er karbohydrater der. Merker godt at snuppa må ha karbohydrater i kosten for å legge skikkelig på seg.. Ikke masse, men endel.
|
Tanken er slik jeg har forstått at kroppen skal få slippe å produsere det ekstra sukkeret til fosteret i tillegg til alt det andre den må gjøre.
|
Den har gjerne nok å gjøre når den er gravid..
|
Jepp, akkurat det jeg mente. Men om den teorien er rett eller ei, aner jeg ikke.
|
Tuusen takk for svar alle!
|
Mange her inne som har hatt store problemer med å bli gravide, men som *vips!* får en bolle i ovnen når de går over på ketogent kosthold :D Det er jo et kosthold som stabiliserer kroppen.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50. |