![]() |
Dreamfields pasta
|
Sv: Dreamfields pasta
Nei, har ikke prøvd den, men durumhvete inneholder 64g kh i 100g:eek:
|
Hmmm - da er den jo ikke akkurat lavkarbo......(fant den i utvalget til en lavkarbo butikk)....
|
Den er god, men påvirker blodsukkeret, ifølge kostdoktorn:
http://www.kostdoktorn.se/dreamfields-bluffpasta-testet |
Den er god den, smaker akkurat som vanlig pasta. Men når noe virker som om det er for godt til å være sant, så er det gjerne akkurat det. Søker du på google vil du finne masse om at Dreamfields visstnok bare er lureri. :eek: Det har vært diskutert her før også. Hvete er hvete og inneholder masse karber, de kan umulig trylle dem bort.
Dessverre, for den pastaen ER god altså! :p |
Sitat:
Jeg spiste den tidligere i god tro... og datt ut av ketose:mad: Så ikke spis den hvis du skal være i ketose, men den smaker veldig godt, akkurat som vanlig pasta! |
Jeg kjøpde den for et halvt år siden og har ikke smakt den enda. Jeg har spist carbzone.se sin og jeg har ingen problem med å tro at det ikke er pasta.
Forskjellen mellom dreamfield og carbzone er at det ligner på vanlig pasta når jeg ser på næringsinnholdet og at det minner om de som selger sjokolade med Maltitol hvor de ser bort ifra sukkeralkoholer helt når det er helt klart at vi forbrenner 3/4 av all maltitol og at det er karber. Hvis ikke det er noe magisk med den så slår Sopps fibermakarone denne med flere karber/100g. Jeg vet ikke hvor mye karber jeg skal spise for å falle ut av ketose, men jeg gjetter at det funker siden en porsjon ikke nødvendigvis dytter folk flest ut av ketosen (men 2 vil). |
Sitat:
Huff, dette var dårlig nytt for meg :-( Takk for linken. Jeg har brukt den som kosemat når jeg skal tillate meg litt ekstra, og det var skuffende å se at jeg i stedet heller bør spise brød med smør og ost på! Da bestiller jeg ikke mer av denne.. |
skulle akkurat til å legge denne i handlekurven, var godt jeg svinset innom her å så på meningene først.
*Skuffet* :( Det er mange ting som er for gode til å være sanne... |
Jeg spiser den, ca 50 gram tilsvarer 5 karber, og holder meg i ketose. Men jeg MÅ veie og være nøye. Og når jeg vet at jeg skal ha pasta til middag justerer jeg de andre måltidene :)
|
Jeg har også spist den før... Men da jeg skjønte at jeg datt ut av ketose bare av 30 g sluttet jeg!!
|
Selv med 70g karber i døgnet så kan vi være i ketose slik at en posjon på 56g tørrvare som gir opptil 36g karber behøver nødvendigvis ikke dytte deg ut av ketose. Jeg tror derfor at påstanden om at det kun er 5g karber per posjon, som betyr at 31g må gå uendret igjennom eller sakte igjennom som maltitol, er bløff. Spiser du andre karber i tillegg pga av at det kun er 5g i Dreamfields tror jeg man kan få seg en overraskelse.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11. |