![]() |
Amerikansk ostekake som er "lov"?
Har så lyst på amerikansk ostekake, men bunnen er jo laget av søt havrekjeks og kaken med vanlig sukker:(. Noen som har prøvd å lage med kunstig søtning, i tilfelle hvilken? Tenker kanskje jeg skal lage den med bunn av kjeks og heller la være å spise den. Syns ikke alltid det er så godt med bunn av malte mandler. Noen som har noen gode forslag? Det viktigste er egentlig at den skal steikes:
|
Sv: Amerikansk ostekake som er "lov"?
Ved et googlesøk på "Amerikans ostekake" på fremsiden her, kom dette opp: http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...&sa=S%F8k#1144
:) |
Sitat:
|
Denne er min favoritt: Karen Barnaby´s New York Cheesecake. Hun er lavkarbo kokk og kaka er helt vidunderlig:
Karen B's New York Cheesecake Dette er en deeeeeeilig ostekake - den skikkelig amerikanske sorten. Serverte den i bursdags selskap i dag. Og til og med de som IKKE liker ostekake spiste. 2 små stykker igjen i kjøleskapet ! Skal kose meg med dem i morgen tenker jeg....:p Bunn: 1 kopp (2,4 dl) mandelmel (finmalte mandler) 1 ts kanel 4 ts Splenda eller Natreen (pulver) en klype salt 2 ss usalta smelta smør 1 eggehvite av et stort egg Fyll: 1.1 kg kremost (5 1/2 pk. Philadelphia a 200 gram) 1/2 kopp (ca. 1.2 dl) rømme 1 1/4 kopp (ca. 3 dl) Splenda eller Natreen 2 ts friskpresset sitronsaft 2 ts vanilje ekstrakt en klype salt 2 store eggeplommer 6 store egg Å lage bunnen:
5 netto karber, 0,8 gram fiber, 13,7 gram protein, 44,7 g fett, 473 kalorier Tips: Hold kniv under/i varmt vann, og tørk av før du skjærer. Gjenta dette for hvert stykke og du får fine jevne glatte stykker. Jeg serverte med både piska krem OG bærsaus laget av 50/50 jordbær/bringebær + rørte bringebær/blåbær (to alternativ bare fordi jeg ikke hadde nok bærsaus !) Det var knallgodt !! :sikle: |
nam nam! men jeg ville hatt vaniljestang istedet for essens...(Det er jo ikke slik at det er ei billig kake uansett :p)
Jeg bruker 800g ost i min, så dette må være ei stor form? str 29? |
Bruker ikke essens men ekstrakt. Det er litt forskjellig.
Originalen er med ekstrakt, men jeg er enig med deg, - det er selvfølgelig ikke noe problem med å bruke vaniljestang heller. Det er nok ikke nok med en stang. Ville satse på to. 29 cm form er passe om du vil ha den litt lavere, jeg lager i 24 cm (Porgrunns sitt fat med stekering på) :) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02. |