![]() |
Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?
:):):):):)
|
Sv: Hva er grunnen til at man ikke skal trene så hardt på ketolyse?
Man kan trene så mye kroppen bare orker om man går på ketolyse :)
Ingenting i veien for det ;) |
Sitat:
Dette gir seg etter 2-6 uker og DA kan du trene time etter time etter time uten å møte veggen!:D |
Sitat:
|
Finnes jo toppidrettsutøvere som lever på veldig lavkarbo. Og de får vel ikke melkesyre for det...? Er vel mer om kroppen er vant til lavkarbo/ketolyse og hvor trent man er. ;)
|
Sitat:
|
Du får mer melkesyre på "normale" dietter enn på lavkarbo.
La kroppen venne seg til å bruke ketoner, og tren så til hjertens lyst. |
Sitat:
|
Ja- der fins uendelig mye feilinformasjon og propaganda .. lytt til erfarne folk på feltet. Det er så mange her på forumet som trener både litt og mye.
Når kroppen er blitt vant til å være i ketose vil du mest sannsynlig oppleve å tåle veldig mye mer - og hvis du er like heldig som meg; føle enormt stor treningsglede :D Lykke til! |
Jeg siterer s.47 fra ketolyseboka:
"Ettersom kroppen ikke mottae nevneverdige mengder med karbohydrater i forbindelse med kuren, vil du ikke ha den normale evnen til maksimal fysisk utfoldelse. Det advares derfor sterkt (!*) mot energikrevende mosjon som aerobic, step og løping da dette kan medføre alvorlig utmattelse og ubehag." * mitt utropstegn Dette gjelder for all del ikke mosjon, men hard trening.. |
Sitat:
Er det mange slike feil i ketolyseboken? Hva med dem som løper maraton på et ketogent kosthold, eller vinner OL-gull i skiskyting for den saks skyld? De er nok glade for at de ikke har lest ketolyseboken! - |
Det har sikkert litt å si hvor du er i kostomleggingsprosessen. Jeg blir helt utmatta sjøl hvis jeg ikke spiser nok og så skal trene skikkelig. Men i ketolyseboka står det jo også at en av grunnene til vekttapet kommer av at man spiser mindre enn vanlig, og det er vel der problemet er. Tipper disse idrettsutøverne lemper innpå med mat... ?
|
Sitat:
Den er nok skrevet for oss med betydelig overvekt og som trenger å gå ned i vekt :ja: Og takk og lov for at jeg fant ketolyseboka :D |
Næringsstoffenes betydning for kroppsfunksjonene.
Protein. Proteiner er viktige for oppbyggingen og fornyingen av cellene i kroppen (og for fremstilling av enzymer og hormoner). Det har imidlertid ingen hensikt å spise mer enn nødvendig av proteinstoffet, for vi lagrer dem ikke i organismen. For stort inntak av proteiner går inn i forbrenningen eller blir avleiret som fett. Brød, korn, fisk, egg, kjøtt og melkeprodukter inneholder mye protein. Karbohydrat. Karbohydratene sørger for at kroppen får den energien som er nødvendig når den skal utføre fysisk arbeid med høy intensitet. Langsomt absorberbare karbohydrater bør dominere kostholdet. Slike finnes i alt som inneholder stivelse (korn, ris, pastaprodukter, poteter, grønnsaker og delvis i frukt). Fett. Ved langvarige fysiske arbeidsbelastninger med lav og moderat intensitet skaffes mye av energien gjennom forbrenning av fett. I kostholdet vårt får vi tilført fett mest gjennom forskjellige melkeprodukter, kjøttprodukter og fet fisk. Proteiner og mineralstoffer er kroppens byggestoffer, mens både karbohydrater, fett og proteiner hører til de energigivende næringsstoffene. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Vet ikke jeg altså, bare spør. Jeg trodde forresten ikke man skulle gå på ketolyse veldig lenge... Er det bare svada det med at ketolyse er en diett, mens lavkarbo er en livsstil og? |
Sitat:
|
Er vel ikke riktig at det er så mange toppidrettsutøvere på ketogen diett heller? Vet det er noen få som lever lavkarbo, men er jo stooor forskjell på det og en ketogen diett;)
|
Odd og Strømsgodset spiser lavkarbo :)
|
Jeg vil tro rådet om å ikke trene hardt er for dem som ikke har trent så mye før, og plutselig finner ut at nå skal de gjøre det samtidig som de legger om hele kostholdet. DET kan bli mye for kroppen. Har man derimot trent litt før, så vil man merke at det går tråere helt i begynnelsen, og så kan man trene som normalt etterhvert. Det er i alle fall min oppfatning av rådene i ketolyseboka og egen erfaring...
|
Sitat:
Så det jeg egentlig lurte på kan man trene seg opp slik at man takler mer før melkesyra setter inn og hvordan trener jeg?? Jeg prøvde meg på ellipsemaskina vår, etter 1 min på laveste motstand måtte jeg gi meg! :eek: Jeg var kjempesprek tidligere og SÅ dårlig kondis kan jeg neppe ha pådratt meg de siste to årene?? Ikke så galt at det ikke er godt for noe; jeg sparer penger siden jeg ikke gidder rase i butikkene lengere.. :o For øvrig så prøver jeg å være utenfor ketose; holder meg i grenseland. |
Sitat:
Men jeg har hørt at ketolyse er en diett = man bør ikke ha det som livsstil, bare bruke det til vektnedgang, og max 6 mnder i slengen. Og deretter gå over til litt mer karbo, men fortsatt holde seg innen lavkarbogrensen. |
Sitat:
|
Sitat:
(Ikke at alle som blir sykemeldt opplever det annerledes, men hun har vært åpen om sin noe spesielle og uforklarlige sykdom her inne) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34. |