![]() |
Kjøttdeig vs karbonadedeig
Hei, er ny på forumet og har søkt litt etter dette, men finner ikke noe svar på det så da spør jeg: Er det ene bedre framfor det andre når en spiser lavkarbo?
Vi har alltid kjøpt karbonadedeig i sverige og der er jo karbonadedeigen 100% rent kjøtt. Etter at jeg la om til lavkarbo ser jeg at veldig mange bruker kjøttdeig i sine oppskrifter. Er det en spesiell grunn for det? Takker for svar :) |
Sv: Kjøttdeig vs karbonadedeig
Kjøttdeig har mer fett enn karbonadedeig, derfor bruker folk heller det. Jeg bruker også karbonadedeig fra Sverige og sørger heller for å steke det i nok smør, for å få opp fettprosenten. Synes ikke noe særlig om kjøttdeig.. Det er vel en smakssak:)
|
Ååå, så DET er grunnen altså..ja, da fortsetter jeg med karbonadedeigene jeg også..Steker den alltid godt med smør, så da går det jo fint :) Takk for raskt svar :)
|
Jeg og foretrekker karbonadedeigen, mest fordi kjøttdeig er så full av vann son renner ut når jeg prøver å steke den, men så blir det kokt i stedet. (sinna da!)
Kunne sikkert kjøpt den kjøttdeigen uten tilsatt vann og salt, men da må de ta den i butikkene jeg handler i... |
Hvorfor betale 100 kroner kiloen for karb.deig når du får kjøttdeig for 60 kroner kiloen. Og den i tilegg er best for oss på lavkarbo:D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg kjøper koteletter på tilbud og lager min egen deig, jeg. Gjerne tilsatt svensk flesk for mest mulig "usynlig" fett!:D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg har egentlig aldri brydd meg om den blir kokt eller stekt jeg da. Steker på høy varme med MASSE smør så da kokes den i smør uansett. Også steker den så lenge at alt vannet trekkes inn igjen og fordampes:D Tar nok fort 2,5 time en vei for meg til Charlottenberg. Dvs 5 timer. Ca 500 kroner i bensinpenger. Så da er det ikke verdt det;) |
Når man sterker norsk kjøttdeig så anbefales det å steke kun halve pakka om gangen, nettopp for at kjøttdeigen skal stekes og ikke kokes om den blir gjøren når den ikke har nok plass i panna. Så for å unngø at kjøttdeigen kokes, så bare brun halve pakka om gangen :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33. |