Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Gratis foredrag med Sofie Hexeberg i Oslo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39515)

EmilyB 14-01-11 17:21

Gratis foredrag med Sofie Hexeberg i Oslo

Torsdag 3 februar fra 18.00 - 20.30 holder Sofie Hexeberg og Gunn - Karin Sakariassen foredrag om lavkarbo, svarer på spørsmål og deler ut smaksprøver fra oppskriftene i den nye lavkarbokokeboken de har kommet ut med.

Det foregår i Akersgate 47/49 og det er fri entre, men man må melde seg på til liv.gronback@cappelendamm.no

Har dessverre ikke noen link enda, da jeg fant dette på veggen til en jeg kjenner på Facebook. Skal legge ut en om jeg finner.

Jeg er påmeldt og skal dra.

Kitt 14-01-11 17:33

Sv: Gratis foredrag med Sofie Hexeberg i Oslo

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av EmilyB (Innlegg 1001840)
Torsdag 3 februar fra 18.00 - 20.30 holder Sofie Hexeberg og Gunn - Karin Sakariassen foredrag om lavkarbo, svarer på spørsmål og deler ut smaksprøver fra oppskriftene i den nye lavkarbokokeboken de har kommet ut med.

Det foregår i Akersgate 47/49 og det er fri entre, men man må melde seg på til liv.gronback@cappelendamm.no

Har dessverre ikke noen link enda, da jeg fant dette på veggen til en jeg kjenner på Facebook. Skal legge ut en om jeg finner.

Jeg er påmeldt og skal dra.

Ahh, veldig lyst! Kanskje vi sees der? :klem:

annex 28-01-11 00:15

Link:
http://www.cappelendamm.no/main/kata...=32&artid=8099

Frisk med lavkarbo
Lege og dr.med. Sofie Hexeberg og ernæringsterapeut Gunn-Karin Sakariassen holder foredrag og svarer på spørsmål, åpen café og smaksprøver fra oppskriftene i boken.

FRI ENTRE – VELKOMMEN!
Påmelding til liv.gronback@cappelendamm.no, innen mandag 31. januar.

annex 28-01-11 06:08

Dytter...

ninasov 28-01-11 08:27

skulle ønske jeg bodde i oslo altså... :(

Kari Marita 28-01-11 10:00

Håper de kan komme til Trondheim også med det foredraget.:)

knh 28-01-11 15:27

Sofie Hexeberg og Dag Viljen Poleszynski skal ha foredrag i Trondheim via Tekna (Fagforeningen for teknologer, realister og naturvitere) 16 februar :D Gleder meg!!! Usikker på om det er åpent for alle eller kun Tekna-medlemmer.

Konferanse: Det evolusjonære grunnlaget for kosthold
- Overser norske ernæringsråd evolusjon, kjent fysiologi og kliniske erfaringer?
Vi inviterer til aktuell konferanse med Dag Viljen Poleszynski, dr.philos/ansvarlig redaktør i helsemagasinet Vitenskap og Fornuft og Sofie Hexeberg, lege, dr.med., Dr. Hexebergs klinikk.

annex 28-01-11 23:38

dytter igjen...

lifejack 29-01-11 02:12

Fin dyttejobb annex:)
Påmeldingsmail er sendt:D

Mosepjusk 29-01-11 11:53

Påmeldt :smile:
*dytt*

trude.lutt 29-01-11 19:53

Meldt meg på!

Carisma 29-01-11 21:00

Argh, hvorfor er sånne tng ALLTID på dager da jeg har andre ting! :mad:

trude.lutt 03-02-11 10:00

Jeg bare dytter på denne!

Kitt 03-02-11 11:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1014940)
Argh, hvorfor er sånne tng ALLTID på dager da jeg har andre ting! :mad:

Det samme lurer jeg på!:p

Megvel 03-02-11 12:04

Og Annika Dahlquist skal på Debatten på NRK i kveld! Da kan dere se det på nett etterpå!

Penguin 03-02-11 14:10

Jeg gleder meg til begge deler! Blir en lærerik kveld dette :)

Carisma 03-02-11 21:42

Noen av dere som var på seminaret? Jeg var!

lifejack 03-02-11 22:36

Jeg også! Hva synes du?

Carisma 03-02-11 22:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lifejack (Innlegg 1019959)
Jeg også! Hva synes du?

Jeg syns det var bra, men at de godt kunne forklart enda litt mer teknisk.. Blandt annet det med alkohol syns jeg nesten ble litt flåsete.
Hvor satt du? Jeg satt på bakerste bordraden, nesten helt til høyre.

lifejack 03-02-11 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1019964)
Jeg syns det var bra, men at de godt kunne forklart enda litt mer teknisk.. Blandt annet det med alkohol syns jeg nesten ble litt flåsete.
Hvor satt du? Jeg satt på bakerste bordraden, nesten helt til høyre.

Ja, det var bra. Ang forklaringene tror jeg det var lurt at de ikke var mer tekniske enn de var. Det virket som om det var mange tilstede som ikke visste så altfor mye om lavkarbo, og da tror jeg fort man kunne mistet dem litt i detaljene. Viktigere å få med seg alle, også får heller vi litt mer drevne "kjede oss" litt.
Jeg hadde ikke akkurat forhåpninger om å lære så mye nytt, mer å se hvordan de forklarte ting/hva de la vekt på, og ikke minst hvem/hvor mange som møtte opp, for å få en oversikt over hvor populært dette er.
Oppmøtet var jo veldig bra, og boken er midlertidig utsolgt flere steder!
Oi, da satt vi nok ganske nærme hverandre! Jeg satt på midterste rad helt til høyre rett ved sideprojektoren hvis du skjønner:)

Carisma 03-02-11 22:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lifejack (Innlegg 1019989)
Jeg satt på midterste rad helt til høyre rett ved sideprojektoren hvis du skjønner:)

Like foran hun som spurte om det med leddgikta? Jeg satt på samme bordet, like ved de to tvillingene som var helt like!

lifejack 03-02-11 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1019999)
Like foran hun som spurte om det med leddgikta? Jeg satt på samme bordet, like ved de to tvillingene som var helt like!

Ja, eller egentlig nokså rett til høyre for henne, for hun satt vel øverst på det bordet, og jeg satt nederst på mitt;) Men de tvillingene gikk meg visst hus forbi:p Hehe, skulle visst ha stirret litt mer rundt, skjønner jeg:D

annex 03-02-11 23:35

Syns det var helt greit, interessant med eksemplene fra Hexeberg (pasienthistorier med medisinske målefakta), ellers mye kjent stoff. Begge foredragsholderene var flinke og engasjerte.
Det med kunstig sukring lurer jeg alltid på, har etter noen tips her på forumet valgt å blande litt, og har akkurat begynt å prøve stevia, og det kunne de godkjenne. Satt helt ytterst til høyre i forhold til scenen, ved et bord midt på. I svart.

Hei fra Annex

Carisma 03-02-11 23:38

Jeg ble forresten irritert på det med soya. At det er så bra erstatning er jo bare tull! Den kødder jo til både kvinners sykluser og menns hormonproduksjon...

EmilyB 03-02-11 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1020063)
Jeg ble forresten irritert på det med soya. At det er så bra erstatning er jo bare tull! Den kødder jo til både kvinners sykluser og menns hormonproduksjon...

Jeg holdt på å spørre om det, men hadde brukt opp mine to spørsmål ;) Jeg har opplevd mye kluss det siste halve året og tror soyamelk har skylden. Kuttet det ut og det hadde effekt. Jeg satt midt i lokalet og spurte om dette med karbohydrater under graviditet og rismelk :)

Synes ellers det var et veldig interessant foredrag. Jeg lærte flere ting jeg ikke visste fra før.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.