![]() |
Brødstenger
Oppskrift med bilder her.
Brødstenger smaker godt som tilbehør til suppe, salat eller gryterett. 18 stykker: Ingredienser: 100 g mykt smør 100 g kremost*, romtemperert 90 g bakemiks 30 g glutenmel 1/2 ts salt 1 egg til pensling Pynt: f.eks havsalt, pepper, sesamfrø eller valmuefrø Fremgangsmåte: Ha romtemperert og mykt smør og kremost i en bolle sammen med bakemiks, glutenmel og salt. Bland dette godt sammen. Det enkleste er å blande det for hånd, bruk gjerne engangshansker om du har. Del deigen i 18 emner og trill ut tynne stenger. Hvis deigen er veldig klissete å jobbe med kan du legge den litt i kjøleskapet først. Legg stengene på en bakepapirkledd stekeplate. Pensle med egg og strø over pynt, jeg brukte vanlige og svarte sesamfrø denne gangen. *)Jeg synes philadelphiaost med hvitløk og urter smaker godt her, men du kan også bruke kremost uten smak og tilsette f.eks oregano, provencekrydder, paprikapulver, kajennepepper, karry eller hvitløkspulver. Næringsinnhold totalt: Kcal: 1363 Protein: 104 g - 31% Karbohydrat: 17 g - 5% Fett: 94 g - 64% Næringsinnhold pr brødstang: Kcal: 76 Protein: 5,8 g Karbohydrat: 0,9 g Fett: 5,2 g Bruker du Philadelphia orginal vil karbohydratinnholdet bli litt lavere, og fettinnholdet høyere. |
Sv: Brødstenger
Du altså, popper ut med herlige oppskrifter i øst og vest :heia:
I dag skal jeg lage Shepherd's pai med meksikansk vri, gleder meg! Tusen takk for flotte oppskrifter og fine bilder, Lisbeth, du inspirerer! |
Du er en inspirasjon altså, er innom bloggen din titt og ofte!
Nå venter jeg bare på at glutenmelet mitt skal komme i posten, så blir det baking :) |
Sitat:
Du kan gjerne spice opp kjøttdeigen litt mer enn jeg gjorde ;) Sitat:
Håper du slipper og vente så lenge :) |
Sitat:
Takk igjen :blomster: |
Klarte ikke rulle denne deigen for den var superklissete. Men ejg lagde noen runde flate dingser i stedet.
Dessverre falt de ikke i smak her.... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02. |