![]() |
Hva skal jeg kjøpe i Sverige?
Ønsker tips til hva som er billig/bra/umulig å få tak i her som kan kjøpes i Sverige.
Jeg har kjøpt Lipton Vaniljete (umulig å få tak i her) Kyllingfilet (fordi det er billig) Kalkunfilet-kjøttpålegg (billig) Soya-is (billigere) Spelt (billig) Endel melkeprodukter og yoghurter som har andre smaker, uten sukker el.l. men disse husker jeg selvsagt ikke nå. Der kommer tipsene fra dere inn... I helsekosten der borte trenger jeg også tips om billige varer... |
Svensk kylling filet
Sitat:
"Kjøper du den billige kyllingen på Svinesund (ca 70/kg) får du filéter som inneholder 10-15% vann. I tillegg er de tilsatt salt og sukker. Dette gjør at de har en helt motbydlig konsistens, og ikke så sunn som i Norge." |
Jeg kjøper kyllingfilet på Svinesund. Den billigste er en 2,5kg pose som koster ca. 150. Den er ikke noe særlig, synes jeg. Men de 2kgs-eskene fra Gullfågeln (også ca. 150 kr), er etter min smak ikke noe dårligere enn prior sin i hvert fall, hverken når det gjelder smak eller konsistens. Og den er jo mye billigere. :D
Dessuten kjøper jeg som regel masse kalkunbryst til 59/kg, karbonadedeig, bacon, indrefilet av svin, kjøtt-, kalkun- og kylling-pålegg og litt forskjellig annet kjøtt. Kjøper også Danone sukkerfri, 0,1% fett yoghurt m/ vanilje eller jordbær ( 1liters-kartonger), masse Lindt excellence sjokolade (19kr i Sverige, fant dem i en innvandrerbutikk i Oslo til 45kr:eek: ). I tillegg har mange av de svenske butikkene veldig bra vareutvalg, så jeg kjøper ofte ting som kanskje ikke er noe billigere enn hjemme, men som man må på Meny, Ultra, Maxi e.l. for å få tak i. Jeg er også takknemlig for tips fra helsekosten. Sist gang skulle jeg kjøpe soyaflak der, men det hadde de ikke.:eek: (Heldigvis, etter det jeg har lært siden den gang :D ). Men ellers er jeg helt blank på den fronten. Er ikke noe flink til å bruke helsekosten her hjemme heller.:o |
Jeg kjøper følgende i Sverige:
Guldfogelen kyllingbryst - som Ryli Svinefilet Bacon Juleskinke - sesong nå Litt annet kjøtt, avhengig av hva de har den dagen - gjerne løvbiff Fruktose 25 kr Økologiske havregryn (fra Änglamark - synes det er så fint navn på økologiske produkter) Kaffe - Løvbergs lilla Ost Og når jeg først er der kjøper jeg melk også, det er også billigere. Også oppdaget jeg endel vilt-kjøtt i fryseren der sist, malt elg, malt vilt, hjortestek ol. Mange kjøper ribbe i sverige om dagen. Jeg kjøper min ribbe i norge. Lint har jeg også funnet i 'godissen', like spesielt godt den som var tilsatt ekte vanilje jeg da. I helsekosten kjøper jeg B-vitaminer, de er både sterkere og billigere en i Norge. Bruker du spesielle kosttilskudd, ta med deg esken og sammenlign styrke og pris. |
I følge min 1/2-svenske storesøster så er det beste kylling merket Svensk Kronfögel (tror det skrives sånn).
|
Det er hel kylling, tipper jeg, ikke fileter ??
|
Før jobbet jeg med noen skikelig treningsfreaker, og de pleide å kjøpe proteinpulver på svinesund fordi det var mye billigere. Noen som vet noe om dette? Pris, typer osv....
|
Sitat:
Jeg har nemelig ofte lett for å kjøpe det som er billigst. Mulig jeg svipper over i helgen for å handle, skal kikke da,- og jeg kommer helt sikkert til å kikke etter om jeg kan "se" noen der herfra :p (Er vel bare å ta en ekstra kikk i handlekurvene for å se om det er noen lavkh mennesker tenker jeg.) |
Sitat:
|
Sitat:
|
....og jeg synes vi burde få oss et "merke/blomst i knapphullet-type"...så vi kjenner igjen en Lavkarbo-venn når vi møtes :D
Tror vi får lage en "losje-ring" jeg..... så slipper jeg å kle meg som en frosk for å bli gjenkjent:D :D :D I tillegg til mye av det som er nevnt over, så kjølper jeg hele kyllinger. De er mye større og bedre enn de norske og er ypperlige til å koke (trekke) til suppe og gryteretter av kylling. De er også myyye billigere. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
T-skjorter .... YES
HP!!????? God ide` til treffet! Sitat:
Svinesund-treff? :p (Hørtes i allfall skikkelig Harry ut!) Sitat:
Mmmm, kyllingfrikase :sikle: |
Her var mange gode svar fra gode venner - takk!
Sitat:
Marianne |
Sitat:
|
Sitat:
|
Åååå...dere er så heldige som kommer dere til Sverige!! :kadetgaar Lindt til 19 kroner da... jeg betaler 30 jeg. *Drømmer om alt jeg skulle ha kjøpt i Sverige...* :rolleyes:
Ingen som har nevnt vin enda? Marianne - vin!!! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Var i Sverige og handlet i går. Dette kjøpte jeg:
Benfri skinkstek (ca. 2 kg) Buffalo Wings (ferdigstekte, krydrede kyllingvinger) (2x500g) 2 Bønnemix i tacosaus Chark??? (Står det på lappen, men vet ikke hva det kan være) Lindt excellence Ghana & Madagaskar (2 av hver) Svin indrefilet (600g) Fruktose Garam Masala krydder Hasselnøtter Julmust (2 flasker til frua, masse sukker:eek: ) 3 kg Karbonadedeig Kidneybønner 20 Egg 2 kg Kyllingfilet (De har svensk kronfågel på Maximat. 95 kr pr. kg, men pakkepris på 159kr hvis du kjøper to) 1 Hel kylling (svensk kronfågel) Kyllingkjøttboller (ferdigstekte 2,5 kg) Pekannøtter Pålegg: røkt bogskinke Pålegg: røkt skinke Squash 2 Tacomarinert kyllingkjøtt i strimler (350g poser-ferdigstekt) Diverse woksauser i pose 1 kg Tex-mex stek (krydret løvstek) Valnøtter Epler 5 liter Danone vaniljeyoghurt, usukret, 0,1% fett 2 kg hamburgere (rå) 2 kalkunbryst (2,5kg) 1,5 kg grovt, sammalt speltmel (i helsekosten) Orket ikke å skrive opp alle prisene, men har de foran meg hvis dere lurer på noe spesielt. |
Lurer på prisene på melet og på valnøttene, jeg (jeg er rå på å spise valnøtter).
Og så lurer jeg litt på prisen på haien :confused: Marianne |
42 NOK for melet (1,5 kg), 17 SEK for en pose valnøtter (men det står ikke noe volum eller kg-pris, så da er du vel like langt?:confused: ). Tror jeg har funnet ut hva den haien er.:D Det må være den 3-pakningen med (hai-)bacon som jeg kjøpte, for den finner jeg ikke noe sted på kassalappen. Og den kostet 25,50 SEK.
|
Chark har du kjøpt, men det skrives kanskje med S? :D
|
Sitat:
Marianne |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16. |