Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spis deg ned i vekt med Skaldeman (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=134)
-   -   Cocosa som erstatning for fet mat (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38829)

sjoslor 16-12-10 11:09

Cocosa som erstatning for fet mat

Jeg skal hjem til foreldrene mine i jula, og regner med at det i hovedsak skal gå greit. Det eneste problemet er 1.juledag, da er det tradisjom i min familie med brunsj istedet for middag. Problemet er ikke lavkarbo alternativer, men at disse er magre produkter. Jeg lurte derfor på om jeg kunne "lure" kroppen, med å innta en ss eller to med cocosa rett før måltidet, om jeg da ville få i meg nok fett? Vil jo gjerne holde fettbålet "brennende":p

Kitt 16-12-10 13:31

Sv: Cocosa som erstatning for fet mat

Pøs på med cocosa, du, om magen din tåler det! Noen får løs mage av slike shots på tom mage!
Ellers kan du jo putte cocosa i teen/kaffen din i løpet av brunschen om du vil!

Men må si jeg ble litt nysgjerrig! Hvordan lager man en mager julebrunch? Altså, hva slags mat spiser man da?:p

drodla 16-12-10 13:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sjoslor (Innlegg 984881)
Jeg skal hjem til foreldrene mine i jula, og regner med at det i hovedsak skal gå greit. Det eneste problemet er 1.juledag, da er det tradisjom i min familie med brunsj istedet for middag. Problemet er ikke lavkarbo alternativer, men at disse er magre produkter. Jeg lurte derfor på om jeg kunne "lure" kroppen, med å innta en ss eller to med cocosa rett før måltidet, om jeg da ville få i meg nok fett? Vil jo gjerne holde fettbålet "brennende":p

Jeg bruker av og til cocosa i lunsjen på jobb, fordi det er så langt mellom innslagene av fett i kantina. Da lager jeg en kopp te, og har en ss cocosa i den, og drikker den til maten. Smaker ingenting av den jeg har, men funker fint som leppepomade når den inntas på denne måten :D Og magen får fettet sammen med resten av maten.

Mellon 16-12-10 13:47

Dette har jeg tenkt på, smart med cocosa i kaffien/ teen. Ofte kan en jo fint spise pålegget og slikt, men blir jo lite fett av det

sjoslor 16-12-10 14:40

Mager og mager, den har iallefall for liten fettprosent ifølge Skaldemann, kjøttrull, røkt laks, eggerøre, reker osv. Alle disse tingene liker jeg veldig godt, men siden "karbo + protein = fett" minimum, blir det fort for mye proteiner iallefall. Synes ideen om å bruke cocosa i te/kaffe var interessant, men får teste det ut her hjemme først. Takk snille dere for gode innspill:klem:

ada-emilie 16-12-10 16:53

Du kan jo bruke smør også. Smør på eggerøre er godt. Ost er det sikkert også der. DEt er finfint.

drodla 16-12-10 16:58

Man vet man har byttet slankeforum når man leser sin første tråd om hvordan man skal få NOK fet mat i jula :D

Kitt 16-12-10 18:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av drodla (Innlegg 985044)
Man vet man har byttet slankeforum når man leser sin første tråd om hvordan man skal få NOK fet mat i jula :D

Kjempebra!:D

sjoslor 16-12-10 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 985039)
Du kan jo bruke smør også. Smør på eggerøre er godt. Ost er det sikkert også der. DEt er finfint.

Spiser hverken smør eller ost, så det var derfor jeg tenkte på cocosa. Tenkte å ta det i skjeform.... som man gjør med medisin:rodme: da har ikke smaken så mye å si

ada-emilie 16-12-10 18:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sjoslor (Innlegg 985106)
Spiser hverken smør eller ost, så det var derfor jeg tenkte på cocosa. Tenkte å ta det i skjeform.... som man gjør med medisin:rodme: da har ikke smaken så mye å si

Ok. Ja, ingenting i vegen for det:) Kan du spise valnøttolje da? Det er godt. Og hva med å ta med deg en avokado?

Carisma 16-12-10 19:52

Majones! Det er jo perfekt til de tingene du ramser opp. :ja:

sjoslor 16-12-10 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 985173)
Majones! Det er jo perfekt til de tingene du ramser opp. :ja:

:o liker jeg heller ikke, men det går greit med cocosa, og kanskje jeg klarer å lure moren min til at vi kan ha litt stekt bacon og speilegg

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.