![]() |
Mat fra Sverige
Ja, nå er det slik at jeg skal på "harry tur" imorgen. Er det noe spesielt lavkarbo mat noen kan anbefale at jeg kjøper der ? Kanskje det er noe der som er MYE billigere enn i Norge (for mat er overhodet ikke billlig her i landet)
|
Sv: Mat fra Sverige
Karbonadedeig, bacon all slags kjøtt og ost. Meieriprodukter som fløte ol.
Fiberhusk er og billig på eurocash. Mange muligheter. God tur:) |
|
Bare husk at svenske krona er sterkere enn den har vært.
100 Skr- 88 Nkr |
Om du skal til en maxi-mat butikk anbefales lavkarbobrødet!
|
Nyss heimkomen fra harrytur, Nordbysenteret på Svinesund hvor jeg handlet på Nordbymat.
Handlekurven ble fylt med: Fersk ribbe og svinestek til 29 kroner kiloen - fantastisk kvalitet! Andebryst - 169 kroner kiloen. Knallgodt! Parmesan i stor blokk, holder seg friskere lengre Stort brett med egg Smør, normalsaltet og ekstrasaltet Fløte i mengder Creme Fraiche Blåmuggoster, St Agur og Stilton - deilig til jul Vasterbottenost(skal være en a med tøddler men orker ikke å skifte til svensk tastatur...) Gouda i skiver - praktisk for frysing Ostene er blilligere enn i Norge, men "vanlig" gulost kan man nok få like billig her. Bacon i terninger - 29 kroner for 500 g Kyllingfileter/klubber Diverse pålegg i store kvanta som fryses(vær obs på innholdsdeklarasjonen; kan være sukker/dextrose i lake feks) Medisterdeig Ørten kg med speltmel til resten av familien Ariel flytende vaskemiddel for 79 kr for fem liter Fryseposer...trenger endel for alt det som var i kurven. Bratwurst(2 g karber v 100 g, litt mye kanskje men fantastisk smak) Serranoskinke Sennep-diverse varianter uten særlig sukkerinnhold Solrosskott/solsikkeskudd...(smaken er fantastisk og nøtteaktig og de er flotte i salat og til egg) |
Kjekt med svensketur. Da jeg kjøpte gauda i skiver og frøs den, ble det bare smuler av den. Ekte sausost:) Smaken var god da..
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49. |