![]() |
Vanvitting god sjokoladekake
Jeg fant ei oppskrift på LCHF -bloggen som inneholdt 70 % sjokolade, det hadde jeg ikke så jeg tok bake kakao i stedet. La og til kokos og cocosa og en ts bakepulver for heving. Kaka ble vanvittig god.
3 toppede ss med bakekakao 200 g smør 1 toppet ss med cocosa frøene av en vaniljestang (eller 2 ts vaniljeekstrakt) jeg brukte en ts vanilje sukker og det funket fint. 1/2 dl sterk kaffe 2 dl sukrin 1 ts bakepulver 3 egg - vispet 150 g malte mandler 2 ss kokos 100 g hakkede valnøtter og/eller hasselnøtter Smelt smør, cocosa. Ha i kaffe og sukrin. Avkjøl litt. Fin mal madler, visp eggene til luftig eggedosis. Bland alt. Ha til slutt i hakkede nøtter og kokos. Stekes i liten form. Smør formen godt ha bakepapir i bunn, 170 gr i 20 min ++, sjekk at ikke kaka er for bløt i midten. Den må ikke disse i midten hvis du rister litt på formen. Må avkjøles godt før den taes ut av formen. Blir en bløt Brownie kake med god smak av mørk sjokolade og kokos :D Denne skal jeg ha til jul :D:D:D |
Sv: Vanvitting god sjokoladekake
Hørtes helt herlig ut :p Lagt til oppskriftloggen min :o Takk :klem:
|
Sitat:
Mvh Biggie |
Jeg brukte en halv dl med espresso kaffe, vet mange tar pulverkaffe og blander i litt vann sånn at den blir strek.
|
Denne var mektig og god, hadde litt lettis ved siden av, nam! Passer sikkert godt med pisjastnøtter o.l i også:D
|
Hei ;)
jeg bare lure på hva coscosa er? får man det i daglivarebutikker? |
Ååå, denne brownies kaka er kjempegod :) Lagde den på fredag da mannen hadde bursdag og serverte med krem og bringebær til.. Var veldig godt -og mektig..hehe..
Kaka kan fryses og, så jeg har fryst ned 4 kakestykker og gleder meg allerede til en anledning for å ta den opp :) |
Sitat:
Det er kokosfett, en variant til baking og en mer nøytral til steking :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09. |