![]() |
Om du måtte spise det samme hver dag ...
Om du måtte spise det samme hver dag, hva ville du da ha spist til frokost, lunsj, middag og kvelds? (ketolyse vennlig) :)
|
Sv: Om du måtte spise det samme hver dag...
Da hadde jeg spist lavkarbo-pannekaker til frokost, en saftig kyllingsalat med masse godt oppi til lunsj og nakkekoteletter til middag. De tre tingene er noe jeg aldri blir lei av :)
|
Avokado-lime smoothien min :hearts::love:!!
Trenger ikke bruke bare tyrkisk yoghurt, det går bra med rømme, masse fløte CF, kokosmelk osv. Kunne sikkert ha spist/drukket den hver dag, hele tiden, resten av livet... men da hadde jeg nok gått lei etter noen år, tenker jeg :rolleyes: Salamiskiver med ost på som nukes i mikroen til frokost, afghansk gryterett til lunch og middag hvis jeg ikke kan ha smoothien min - tror jeg...:) Forøvrig er jeg glad for at jeg ikke trenger å spise det samme til frokost og lunch lengre. Da jeg gikk på høykarbo, var det brødskiver med det samme pålegget stort sett hele tiden... Spiser myyye mer variert nå :D |
Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...
Tacoform med kjøttdeig, løk, ost, fløte og masse digg krydder:D
|
Grøt: Mandelgrøt, smørgrøt, rømmegrøt..... hmmm, med masse, masse smør på, hihi.
|
Sitat:
|
Cottage Cheese og bringebær :love:
|
Spiser ikke frokost.... men det ville vel blitt pizza, pizza og atter pizza ;)
|
Sitat:
Edit: Glem det, jeg fant den selv her ;) Den skal definitivt prøves ut :ja: |
Kyllingsalat med masse digg olje og krydder til frokost/lunch! Pølsegryte til middag! Og lapper med deilig pålegg til kvelds:sikle:
http://tickers.tickerfactory.com/ezt...0Pr/weight.png |
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30991 (har lagt den inn i tråden også) |
Hmm... biff og bearnaise med sidesalat til ett måltid, indisk lammecurry med spinat til et annet måltid, og blomkålsuppe til det siste.
(Fint spørsmål å svare på, faktisk - blir jo helt salig av at all den herlige maten er sunn :D) |
omelett med ost og skinke til frokost og kyllinsalat med marinert ost, avocado og peanøtter til lunch. Middag er umulig:p ingen favoritter.
|
Sitat:
Frokost - 2 stekte egg og en snabb stekt falukorv, evt. med ost på og litt salat 1 kopp te Lunsj - 3 kokte egg med smør, pepper og kaviar og salat 1 kopp te Middag - kylling med tomat-rømmesaus, bønner/linser og grønnsaker 1 kopp te Kvelds - 2 rugsprø med makrell i tomat 1 kopp te Jeg kunne levd ganske lenge på en sånn fastlåst dagsmeny, men hadde jo gått lei etter en stund. :) |
Frokost: Egg og bacon
Lunsj: en god salat med ost og tunfisk Middag: biff med grønnsaker og bernaise Kvelds: Eggemuffins. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Blar du litt opp i tråden så ser du linkene til oppskriften. Jeg bruker den originale oppskriften, men jeg varierer litt med hvor mye fløte/rømme/yoghurt jeg har oppi. Har man mindre vann/fløte, så blir det mer en tykk suppe som går fint å spise med skje. Bruker ikke isbiter, siden jeg alltid har frosne fløteisbiter i huset nå. |
Frokosten er enklest, liker godt å spise deg samme hver dag: tyrkisk yoghurt med hakka nøtter (paranøtter, hasselnøtter og valnøtter), noen frosne bringebær og blåbær (som tiner etter hvert), litt kanel oppå.
Middag er det verre med, men det måtte blitt fisk. Kanskje torsk i creme fraiche og med blomkålmos til. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
6 store egg 1 boks cottage cheese (denne moser jeg med stavmikser) 1 halv boks med rømme 1 halv boks fløte (ca 1,75 dl) 1 ss glutenmel (valgfritt, men syns dette får pannekakene til å holde bedre sammen) 1 teskje bakepulver 1,5 teskje jbk ca 1 ss splenda Denne røren holder i noen dager i kjøleskapet og det går kjapt og greit å steke seg en pannekake om morgenen. Jeg spiser mine enten med bacon eller med bittelitt sukkerfritt syltetøy. Sikkert også godt med bær :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07. |