![]() |
... Leker Photobscura ...
har nemlig ingen signal inn på Tv'n og såvidt jeg husker har ikke Photo TV i det hele tatt ;) Uvant, litt deilig - litt abstinens - men regner med å overleve kvelden *ler* !
|
Sv: ... Leker Photobscura ...
Sitat:
|
Sitat:
I dag får jeg ALDRI sambon til å gå med på å ikke ha tv - og jeg vet av erfaring at jeg ikke klarer å la være å se på når han ser på - jeg vil jo gjerne være i samme rommet noen timer hver kveld også hehe... vi får se om jeg skal innrede et rom for Nerthus hvor jeg kan høre på radio og kulern. Heldigvis har jeg en laaaang vinter med masse tid man kan gjøre sånt! |
Jeg så ikke så mye på tv før heller, og var gjerne uten tv i år av gangen, men det hendte jeg bare fikk en gammel tv av noen, og jeg har i grunn aldri takket nei til noe gratis :p. Men nå skal jeg ikke ha tv igjen selv om noen byr meg!
Men da jeg ble sammen med eksen min så eskalerte tv-tittinga, for han var tv-slave av stor skala, og måtte ha på tv-en da vi spiste middag, tok morgenkaffen, eller generelt bare i bakgrunnen bare ... fordi. Så fort det ble slutt så gikk tv-frekvensen i bratt kurve nedover, og jeg fant meg selv med fjernkontrollen i hånda typ to ganger i uka, for å se Lydverket eller Nytt på Nytt, og ettersom det legges ut på nett-tv, så var det liksom ikke noen vits. Men det var et sant helvete å bli kvitt tv-lisensen. Hvem er det som ikke har tv, liksom? De bare lo av meg, og jeg måtte få en økonomisk rådgiver på Nav til å sende dem brev før lisensen ble fjernet :p. |
:eek: *dævver*
|
Sitat:
|
Sitat:
|
av tanken på å være tv-fri.. Skulle ønske jeg også klarte det
|
Sitat:
|
Jupp, har ikke hatt tv på 5 år nå, men det blir såpass mye serier og filmer fra nettet at jeg sikkert bruker like mye tid på å glane som da jeg hadde tv :p
|
Sitat:
Gikk litt banan da jeg var seksten og flytta på hybel, og for første gang fikk kabel-tv, men det gikk fort over. Ikke kan jeg fordra reality-tv, ikke liker jeg 90% av alle sit coms som blir sendt, interiørprogrammer og sånne ting får jeg mark av etc. Nyheter får jeg med meg på nettet, og majoriteten av de programmene jeg liker går på NRK, og de kan jeg se noen timer etter de er sendt på nett-tv. Så greit atte :). Men med det sagt, jeg har en laptop jeg bevisst kjøpte med 17,5", og det er fordi jeg elsker å se film. Men det er virkelig en befrielse å kunne trykke på pauseknappen, eller selv styre når jeg vil se hva :). Jeg har alt for mye rastløshet i meg til å sette meg foran tv-en og bli passivt underholdt, da finner jeg meg selv som regel sittende og pille på noe annet. |
jeg ser aldri på tv.. men har 3 tver i hus, hehe.. bruker den kun til å se film på.. men har en samboer som ser litt på TV... til gjengjeld er jeg mer dataslave.. :P vet ikke om det er noe bedre..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hehe. Siden jeg flytta inn i denne leiligheten i fjor har jeg hatt tv-kabel, siden det var innebygget i husleien uansett. Jeg har ikke sett på TV mer enn én gang iløpet av den tiden. Før jeg flyttet hit var jeg 100% TV-løs i snaue ti år. Har rett og slett litt problemer med å sette meg inn i at andre opplever det som et behov - det at jeg har et fancy tv-apparat er kun en konsekvens av spillkonsollene mine. :p
|
JA jeg skjønner ikke dem som er hekta på tvserier og er krise om dem ikke får sett det.. hehe.. er det så viktig kan man vel kjøpe serien på samleboks :P
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vi er på 5. året uten tv og savner det aldri. Som nevnt finnes mange programmer fra nrk på nett-tv.
|
Jeg er heller ikke mtostander av tv, det er mer snakk om en personlig preferanse.
Men jeg må jo si, det er litt gøy når folk er her for første gang, og dersom de ikke vet at jeg ikke har tv lenger, så hender det de kikker seg rundt, som om noe mangler, de klarer bare ikke å sette fingeren på akkurat hva :p. |
Sitat:
Me har eigen tv-stue, og når folk kjem hit på besøk sit me i stua. Der er det kun radio, og ingen tv. Nokon blir liksom litt rastløse når dei ikkje finn noko å "henge" augun på. Andre syns det er flott me ikkje har tv i stua. Værste eg veit, er å komme på besøk til nokon som har tv'n stående på, og ikkje gidd å slå den av, sjølv om det kjem besøk. Føler den tek då all oppmerksomheten. Og når ein går att, har ein kjensle av å berre vore der og sett på tv :( |
Sitat:
Heldigvis ser ikke foreldrene mine mye på tv heller. Der står radioen eller cd/platespiller på til nyhetene i halv sju-tida. Veldig behagelig! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25. |