![]() |
Fiskegrateng med spinat (bilder)
Fiskegrateng med spinat. Inspirert av Lena Beatrices slumpeoppskrift på fiskegrateng.
http://licotasverden.com/wordpress/w.../IMG_30221.jpg Nok til 2-3 personer. 400g hvit fisk (torsk/sei) 1 1/2 stor gul løk 3 egg 2 dl fløte 1,5 dl creme fraiche 200g spinat (jeg brukte frossen fra pose, eldorado, og gjorde den ferdig i mikroen som det står bak på posen) 2 ts muskattnøtt salt & pepper. Kok fisken til den er ferdig, renn av. Bland sammen egg, creme fraiche, fløte, løk. Ha så i spinaten som du har gjort ferdig på forhånd. Tilsett muskattnøtt og salt. Ha fisken i en ildfast form, krydre fisken med salt & pepper. Hell over røra og bland godt slik at fisken ikke havner på bunn. Stekes på 225grader i 30 minutter. Serveres med kokt/dampet brokkoli, sitron og smeltet smør. Nam! Nok en rett jeg vil ha fast på lista mi. Kjempegodt. http://licotasverden.com/wordpress/w...9/IMG_3025.jpg |
Sv: Fiskegrateng med spinat (bilder)
Det beste er at denne lages helt uten "sære" produkter som Johannsebrødkjernemel, fiberhusk, bakepro etc. :) Også er den billig! En pakke frossen fisk på 400g koster vel en 25kr på kiwi.
|
Denne må jeg prøve! Hadde du ost på toppen? Ser at det ikke står i oppskrifta, men det ser nesten sånn ut på bildet:) Derfor jeg må spørre..
|
Den så deilig ut :p MÅ prøve :D
...og som du sier lettvint å lage, uten "sære" produkter;) det synes jeg er greit, takk for tipset:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Denne lagde jeg til middag i dag, supergod:D hadde ost på toppen jeg da, rester i kjøleskapet som måtte brukes opp:p
|
Den så digg ut! Må prøve denne i nærmeste framtid ;)
|
Prøvde denne i går, kjempegod!! :) Ble knallgod frokost i morrest også!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07. |