![]() |
”Smash”
”Smash”
75g mørk sjokolade (jeg brukte sukkerfri), eller annen valgfri sjokolade 45g bacon svor/bacongull Gjør så her: -Smelt sjokolade på svak varme, avkjøl litt. Grovhakk baconsvor og bland det i den smelta sjokoladen. Smøres utover et bakepapir Settes i kjøleskap til den har stivnet Knekkes opp i biter Oppbevares i kjøleskapet. http://forum.lavkarbo.no/picture.php...251753&thumb=1 |
Sv: ”Smash”
:spisesnak:sikle: Helt klar for å prøve!
|
Dette skal lages til helga :D
|
OMG :sikle:
I :love: Gerd! :love: Bruker du den med krydder eller den med salt? |
Nå brukte jeg fleskesvor. Kunne godt vært mer salt :ja: Det komme rjeg til å bruke neste gang.
Tror det blir godt med den krydra også jeg... Vesla som ikke liker mørk sjokolade,(og som elsker smash) syns dette var NYDELIG! |
yummie! dette må prøves :)
takker og bukker :D |
Ahhh...så fristende de så ut:( Jeg skal unngå kunstig søtning en periode nå, så da er det vel bare å glemme disse (og alle andre godsaker) for min del...:(:(:( Sukk
|
Jeg prøvde denne med mørk sjokolade, og det synes jeg ikke ble så veldig godt altså.
Melkesjokkis derimot. YUM!! :D |
Spørs hvor lenge de blir oppbevart i kjøleskapet...................:o
|
Nam!
Tror jeg må prøve denne :D Kan man "drøye" sjokoladen med litt cocosa og/eller fløte kanskje? |
Sitat:
Da blir den jo ikke like hard igjen, og ikke like bra. |
Jeg bruker alltid Cocosa eller Delfiafett i Smash`n, stivner fint og smaker knall! :D Søren meg lenge siden sist jeg lagde noe slikt, kanskje det blir helgkos :D
Edit: jeg pleier også å grovhakke nøtter/peanøtter/kokos i, knallgodt! |
Delfiafett er i vertfall fin å bruke sammen med sjokolade :ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Mmm, her ser jeg helgekosen min :)
|
Man kan jo drøye den litt med litt meierismør også, hvis man liker den litt salte smaken sammen med sjokoladen. Jeg synes ihvertfall det er nydelig godt når jeg lager sjokoladesaus for å ha på isen.. :)
|
Jeg lagde sånn idag. Hadde litt mørk kakao og litt smør oppi lys Cloetta sjokolade. Delta baconsvorer i to og blanda sammen. Skulle liksom kose meg til x-faktor, men nå er bare halvparten igjen! :confused:
Prøvde en annen gang med mørk sjokolade og det ble ikke bra, nå ble det perfekt! |
Naaaam!! Må prøves!! :D
|
Genialt! Skal også prøve.
|
Med kokosfett og både cashewnøtter og bacon gull *namnam*
|
Litt hakka peanutter sammen med baconcrispen gjer også susen :)
Blir litt saltere da :D Lurer på om e rista mandler sammen med salt, hakker det opp og har det i sjokolade, om det da blir a'la Walters Mandler? Nokon som har prøvd? |
Sitat:
|
Da har man handla baconsvor, sjokkis og paranøtter. Her skal det kokkeleres og eksperiementeres. :)
|
Skal testes i kveld, gleder meg :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02. |