Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hva kan jeg spise for å lindre sår hals ? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36427)

Titania 08-09-10 16:13

Hva kan jeg spise for å lindre sår hals ?

Er blitt forkjøla og har sår hals.:(
Fannt ut at min normale medisin Fishermans friend har masse karber.
Noen som har tips om noe som det er mindre karber i som jeg kan bruke :confused: ?

Kitt 08-09-10 16:22

Sv: Hva kan jeg spise for å lindre sår hals ?

På apoteket har de en serie drops som heter Fribol. De er helt "lovlige" og har i hvert fall to forskjellige typer for vond hals/forkjølelse/hoste!:)

Gerd 08-09-10 16:27

Og så kan du koke deg saft (fun light) og drikke så varmt du bare kan :ja: Det syns jeg hjelper veldig godt :ja:

Anne 08-09-10 17:47

Kan også anbefale deg å kjøpe peppermyntedråper på apotek eller helsekost. Ta et par dråper i et glass vann. Drikk som vanlig. Det lindrer bra syns jeg. Husk det er sterk peppermynmte, så ikke ha i mer enn to dråper...og kremt ...ikke rør rundt med fingern for såå gni deg i øyet:cool: Det svir:D

Ulvemor 08-09-10 18:45

Salviete hjelper mot sår hals, timiante hjelper mot hoste. :) Kan gjerne kombineres, og kan også kombineres med vanlig te eller en litt smakssterk fruktte. :)

Kanutten 08-09-10 18:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titania (Innlegg 930374)
Er blitt forkjøla og har sår hals.:(
Fannt ut at min normale medisin Fishermans friend har masse karber.
Noen som har tips om noe som det er mindre karber i som jeg kan bruke :confused: ?

Du kan trygt spise den grønne og hvitstripete FF. Den har 0 karber! Alt er sukkeralkoholer!

Debz 08-09-10 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 930486)
Du kan trygt spise den grønne og hvitstripete FF. Den har 0 karber! Alt er sukkeralkoholer!

Oi! Dette visste jeg ikke, så bra! Takk :)

Snorkfrøken__ 08-09-10 20:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 930446)
Kan også anbefale deg å kjøpe peppermyntedråper på apotek eller helsekost. Ta et par dråper i et glass vann. Drikk som vanlig. Det lindrer bra syns jeg. Husk det er sterk peppermynmte, så ikke ha i mer enn to dråper...og kremt ...ikke rør rundt med fingern for såå gni deg i øyet:cool: Det svir:D

Hehe.. den likte jeg, luktererfaring av den der:D

Titania 09-09-10 17:41

Tusen takk alle sammen. Har vært ute og kjøpt den hvit og grønnstripede fishermans friend. Skal teste de andre rådene senere :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.